"Twingly statistik"

torsdag 2 oktober 2014

Duggregn......matranson





En ganska lugn dag. Promenader i duggregn efter lunch…..I morse var det betydligt bättre väder men det har varit skapligt varmt hela dagen i alla fall….



Jag hann hälsa på Robban en kort stund efter han kom hit efter jobbet och innan han åkte till Öckerö på västkusten. Han käkade en försenad frukost, hämtade lite grejer och sedan stack han.....





Matte skulle hämta ett bokpaket och annan post i närbutiken så vi gick dit efter att vi hade gått en längre promenad…….det duggregnade men det var inte så farligt…..




Vilopaus trots duggregn....








Pendeltåget kom in precis när matte skulle hämta Metro. Jag trodde att Robban eller någon annan som jag känner skulle komma med tåget men icke.....Jag hade glömt bort att Robban hade åkt iväg i sin bil....












Inget spännande har hänt. Vi har knappt mött några människor eller hundar ute på hela dagen. Jo, i morse mötte vi den ilskna schäferkorsningen men för en gångs skull höll hon tyst när hon fick syn på mig men hennes matte gick en bit in i skogsdungen när hon fick syn på oss så de var väl lite för långt borta för att tiken skulle bli hysterisk.. Den tjejen är inte att leka med. Hon är så rädd så att hon är farlig för både två- och fyrbenta….men både matte och jag tycker fortfarande synd om henne…..


Jag gick lugnt förbi när jag fick syn på den ilskna tiken....














Något jag definitivt inte gillar är att matte har dragit ner lite till på min matranson. Hon påstår att jag har gått upp i vikt trots att jag inte har vägt mig de senaste dagarna. Begriper hon inte att jag alltid är hungrig.? 

Robban brukar vara snäll och låta mig smaka en liten bit av hans smörgåsar men det lär inte bli något nu när han är borta i flera dagar. Matte skulle aldrig ge mig något extra. Av den anledningen kan jag tänka mig att leta efter kantareller lite oftare eftersom matte ger mig levergodis som belöning då…….men idag blev det inget svampsök…..Ska bli mycket intressant att se om jag får något godis på vardagslydnaden på söndag nu när inte Robban är med?














Efter en period leder HV71 över Djurgården med 1 - 0 men det var väl inget annat att vänta säger matte som inte verkar vara speciellt förvånad......













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar