"Twingly statistik"

söndag 12 oktober 2014

Jobbig kursdag.....





Väntar på pendeltåget



...fin utsikt från perrongen...




Idag var det dags för kurs i vardagslydnad igen. Jag blev jätteglad när vi kom fram till Handen och de övriga hundarna men glädjen byttes till en mardröm……Alltså, jag blev jätterädd när jag hörde att det pangade som sjutton, på avstånd men det spelar ingen roll……Rovers husse förbarmade sig över mig när matte var tvungen att koncentrera sig på de övriga deltagarna så jag fick sitta hos honom…..



Usch, så jag skakade….Först fattade inte matte varför jag var så rädd men efter en stund hörde även hon smällarna……..Troligen övar jägarna inför älgjakten som sätter igång i morgon……












De övriga hundarna verkade inte bry sig men flera av dem  koncentrerade sig mer på löptiksdoften. En av de deltagande tikarna löpte och det ställde väl till det lite i skallarna på hanhundarna……fast jag tycker att de klarade sina uppgifter jättebra ändå, åtminstone de flesta av dem…….

Molle och Weslie var något okoncentrerade emellanåt tycker jag….Alla elva hundarna var med och sex av dem är hanhundar. Rover räknar jag inte med för han är kastrerad som jag är så han brydde sig inte om någon löplukt.....

Vi tränade många olika moment men mycket av ögonkontakt, följsamhet, gå fint i kopplet, stanna, hälsaträning och hundmöten…….



Ögonkontakt



Löptiken Ella



Ralf.....



Mimmi







Molle




Pepsi




Weslie



Följsamhet och gå fint i kopplet.....



Molle och Rover



Rover går okopplad








Weslie var tvungen att pinka stup i kvarten.....Han hade det lite jobbigt med doften från löptiken......



...som sagt...det luktar gott överallt....





Moa känner nog någon annan doft....



Duktiga Rover




Hälsaträning....


Ella och Mimmi




Pepsi och Rover

Osäkra Pepsi är inte så osäker och rädd längre...Han har gjort stora framsteg....



Rover och Ella



Rover och Ralf som är med intresserad av löptiksdoften på marken verkar det som...



Tony och Pepsi




Weslie och Molle




Ralf och Moa




Här går vi slalom...



Mimmi tränar "stanna kvar"




Messi får god belöning för att han har varit jätteduktig....



Molle tränar nej-övning... Han får alltså inte ta korv ur burken och det klarade han jättebra idag....


Ett gäng trötta hundar efter två timmars hundkurs




Molle och Mimmi har blivit bästa kompisar. Den största och den minsta hunden gillar varandra jättemycket....




Äntligen får jag åka hem......

Vi hade tur med vädret måste jag säga för när matte och jag skulle gå av pendeltåget här hemma i Nynäshamn så vräkte regnet ner. Först tänkte jag inte gå av tåget men matte sa att vi var tvungna att göra det…….Usch, så genomblöta vi blev både matte och jag……








När jag kom hem fick jag min försenade lunch och sedan somnade jag. Jag vaknade av att den nya grannen ovanför oss spikade och borrade i väggen och då blev jag faktiskt arg. Inte kul att bli väckt på det viset……













I morgon börjar en ny vecka och då är det säkrast att man undviker skogen......













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar