"Twingly statistik"

onsdag 29 oktober 2014

Ensam hemma o fruktansvärt oväsen....

Fy fasiken vilken jobbig dag….

Matte och Robban åkte till Handen för att handla.....

Först åkte de till Mekonomen för Robban skulle köpa lite grejer till sin ”gamla” Volvo som Carina har köpt av honom. I morgon ska han fixa till bilen och byta däck på den innan han lämnar över den till henne..

Sedan åkte de till CRT för att köpa färskfoder till mig och det var ju bra. 


...lamm med grönsaker



Därefter var de in på ICA och handlade några varor som saknades här hemma. Matte köpte även ljus och gravdekorationer till Allhelgona då vi ska åka till Skogskyrkogården.....












Daloc säkerhetsdörr


De hann inte mer än åka iväg förrän helvetet bröt lös ute i trapphuset. Grannen mittemot oss skulle tydligen byta ytterdörr och snacka om vilket himla oväsen. Alltså, det borrades och borrades och borrades så jag fick nästan ont i huvudet….Jag hatar höga oljud…..och det var tydligen inget lätt jobb för han höll på hela dagen……fy fasiken säger jag bara….













Och inte nog med det för matte och Robban hann knappt hem förrän de skulle iväg igen. Matte skulle köpa ett  skrivbord. Hon brukar sitta vid rumsbordet när hon ska pyssla eller skriva någonting men det är jobbigt att behöva plocka ihop allting om bordet behövs till annat…..


Katterna gillar också rumsbordet som synes.....













Dessutom var de upp till hyresvärden för nu beställde matte också en Daloc säkerhetsdörr. Inte för att hon är rädd för inbrott men för att stänga ute ljuden från trapphuset. Det är ett evigt kutande där mellan varven och det brukar jag påpeka högt och tydligt……Grannar som har dessa dörrar tycker att det har blivit betydligt tystare inne hos dem sedan de bytte dörrar så vi får hoppas att det blir så…..













En långpromenad har matte och jag gått idag i alla fall. För övrigt har det blivit korta rundor.....


Oj, vad finns där inne i skogsdungen?....





Det var visst en fågel....



...där prasslar det också....




...fåglar där också....






Idag fick jag se Robbans nya bil också och den var nog jättefin men jag gillar ändå inte bilar så jag var inte speciellt intresserad...





Robban och jag tog en kort runda innan de åkte iväg och det var betydligt roligare....













Jag är dötrött efter all anspänning idag så nu måste jag ta en tupplur innan sista kvällsrundan....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar