"Twingly statistik"

måndag 13 oktober 2014

Lugn dag....medalj....



Vi har tagit det lugnt idag, både matte och jag. Självklart har vi varit ute på de vanliga promenaderna men inget speciellt hände under dem. 




Det blåser ner löv precis överallt.....




På väg till brevlådan för matte ska posta ett brev.......


















Matte har ont i huvudet så hon har vilat emellanåt.. Blodtrycket spökar igen. Det har pendlat upp och ner som en jojo under dagen och det verkar jobbigt....…..














Jag har lekt med mina leksaker och busat lite med Iris. Leo har mest sovit när han har käkat mat.


Märklig sovstil den katten har....










Matte råkade tappa ut en massa vatten på balkongen och genast var Iris där och kollade nyfiken som hon är.











Jag såg knappt till Robban i förra veckan. Han jobbade varenda dag, långa arbetspass med övertid varje dag och nu jobbar han nattpass på Tyresöstationen. 

Robban är lite ledsen över att han inte har kunnat vara med mig på kursen i vardagslydnad de två senaste söndagarna men jobbet måste ju gå före. 





Han blev glad i alla fall när hans chef överlämnade en medalj till honom igår för trogen tjänst i över tio år. Robban har sammanlagt jobbat i 14 år på företaget. Kul för honom med lite uppskattning ändå.











Vad jag förstår så blir det en mycket lugn kväll. Matte ska väl läsa om det går för huvudvärken och så ska hon se den danska TV-serien Dicte kan jag tänka mig.


















Tror att jag lägger mig en stund i soffan bredvid Leo som nu har flyttat över till den andra soffan. Vi ska väl snart gå ut på en runda igen.......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar