"Twingly statistik"

söndag 5 oktober 2014

Vardagslydnad......trött......intyg....

Nu är jag dötrött efter dagens äventyr och kursen i vardagslydnad…….

Matte och jag tog pendeln strax efter nio och en timme senare började kursen. 



Väntar på pendeltåget


Fin utsikt från perrongen



Äntligen är vi på väg......Jag var först lite osäker på vart vi var på väg men när vi kom fram till Handen blev jag jätteglad för då kände jag igen mig........



Idag var vi tio hundar. En familj var bortrest men det räckte ju till ändå.



Ett moment i träningen är att vi ska kunna vara tysta när vi är uppbundna i ett träd och det har jag inga problem med....och jag tycker att alla hundarna var duktiga idag.......





Rover och Molle.....




Pepsi var mycket modigare idag och inte alls så osäker som sist. Han var lite rädd för oss andra.....



Hans matte kan gå allt längre ifrån honom och han sitter kvar trots närheten till de övriga hundarna





Ella är en ung livlig och mycket trevlig tjej. Hon ser eller träffar inte så många andra hundar där de bor.



Tony är en stilig och lugn avelshane. Han är äldst av deltagarna med sina sex år.




Messi tränar ligg. Han är yngst, 6 månader bara men är  jätteduktig redan...




Liggträning  -  Rover och Molle. Lilla Mimmi var lite tveksam till att ligga ner men hon kan för det har jag sett.....








Här tränas hälsaträning. Vi hundar får inte hälsa på varandra. Tony har tydligen fått syn på något annat mer intressant. Det händer nog något uppe i backen för Ella verkar också intresserad....




Hälsaträning  -  Moa är en lugn tik som är en mycket positiv representant för rasen, softcoated wheaten terrier.....




En "nej"-övning. Det finns korv i burken som vi inte får ta.....

Welsie var väldigt sugen på korv men han lyckades gå fram och tillbaka intill korvburken utan att försöka sno korven...




Moa var lika duktig....




Meningen är att vi ska kunna gå okopplade förbi korven som Rover gör men de övriga hundarna måste träna lite mer, ja, det måste jag också för jag älskar korv.....Det är bara Rover och lilla Mimmi som klarar det just nu......




Rover älskar också korv men han vet att han inte får ta något även om hans matte lockar dit honom....




Rovers snälla husse tar hand om mig när matte måste instruera de övriga....




Kursen börjar närma sig sitt slut för dagen....



Vi var lite oroliga för vädret men det klarnade upp efter halvtid……. Det blåste kyliga vindar så det var ju inte lika varmt som igår……




Väntar på pendeltåget i Handen



Här upptäckte jag en spännande doft.....



Äntligen på väg hem.....




Jag reste på mig när vi närmade oss vår station. Jag har lärt mig var vi ska gå av.....














När vi kom hem satt de här två bakom gardinen vid balkongen.....











Robban ringde för några timmar sedan. Han är på väg hem nu efter en rolig men mycket krävande kurs hos Sjöräddningen. Matte fick ett mail från honom där han skickade med en bild från sitt kursintyg.




Han lär inte vara hemma förrän efter midnatt så det blir inte mycket till sömn för honom för han ska upp tidigt i morgon bitti för att jobba på ambulansen som vanligt.











Matte har kollat på fotboll, AIK - Malmö FF som Malmö vann. AIK bjöd på motstånd. 2-3 blev dock resultatet och därmed säkrade MFF guldet. Grattis! De är väl värda sitt guld.


Nu ska vi strax ta sista kvällsrundan men jag somnar snart tror jag.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar