"Twingly statistik"

tisdag 7 oktober 2014

En mycket trist dag........


Vilken trist dag……..

Matte gick till pendeltåget klockan åtta i morse för hon skulle till naturläkaren som hon går hos inne i Stockholm……

Fem timmar senare kommer hon hem och då i sällskap av Carina.  Hon hade mött upp matte vid ICA för matte behövde handla. 



Carina hade jobbat hela morgonen men var nu ledig i nästan två timmar innan det var dags att hämta nästa gäng. Hon har många jobbiga väntetider mellan körningarna ibland för efter denna körning skulle hon vänta i ett par timmar igen innan hon skulle köra något sällskap in till Stockholm så hon lär inte sluta förrän i kväll. Det blir ofta långa dagar för henne.....fast i morgon är hon tydligen ledig.....














Matte tog en kort promenad med mig medan Carina fixade lunch till dem.. Jag fick också min försenade lunch och tur var väl det för jag var riktigt hungrig.

När Carina hade gått skulle matte vila en kort stund på soffan, sa hon men hon somnade och vaknade inte förrän klockan fyra. Ja, jag sov jag också förstås. Matte brukar aldrig somna på dagarna men hon var väl ganska så trött kan jag tro…….Vädret gjorde väl sitt till också ....



Matte var blöt när hon kom hem trots att hon hade paraply med sig. Det hade regnat och blåst riktigt ordentligt inne i Stockholm så paraplyet gav inte mycket till skydd.











Allting har blivit försenat idag, först lunchen och sedan kvällsmaten och till råga på allt så var jag tvungen att gå en längre promenad i det gråtrista regniga och blåsiga vädret. Jag hade fullt sjå med att försöka undvika alla stora vattenpölar……


Det här är inget väder som jag gillar....




På skateparken jobbade de trots vädret. Matte läste i lokaltidningen att parken är klar i mitten av månaden så de har bråttom nu. Det är ett gäng amerikanare som jobbar med den och de ska åka hem till USA den 15 oktober.




Vi brukar ta källarvägen när vi kommer hem och det gjorde vi nu också.....













Nej, en sådan här dag är jag gärna inomhus…….Kvällen lär väl bli lugn också. Matte ska väl börja läsa någon ny bok kan jag tänka mig. 

Hon har precis läst ut denna bok som hon tyckte både var intressant och lärorik. Handlingen handlar mycket om antikviteter och Sankt Petersburg i Ryssland….Det var första gången som matte läste något av den här författaren och hon kan tänka sig att läsa fler....…..














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar