"Twingly statistik"

fredag 24 oktober 2014

Stormvindar o regn.........balans....


Det har varit en gråtrist och regnig dag och nästan stormvindar ute……






Matte fick ta sig till ICA för att ladda SL-kortet och köpa kycklingpinnar till mig. 




Vi är ganska så besvikna på att varorna från Animail inte har kommit ännu. Det brukar aldrig ta så här lång tid…..Snällt av matte att tänka på mig tycker jag....
















Fasiken vad det blåser......




.....men jag måste kolla upp den här doften ändå....



...och vad händer där borta?



...allt fler tar upp sina båtar men jag är mer intresserad av vad det är där uppe i trädet.....


Vi har gått våra vanliga promenader men jag tyckte att det var lite läskigt nu när vi den sista promenaden. Det hade börjat mörkna när vi gick på gångvägen genom ett skogsparti. Det prasslade så himla mycket bland träden och det troligen av den starka blåsten men jag tyckte att jag hörde en massa konstiga och skumma ljud överallt. Matte sa att det inte var farligt men jag blev lite skraj kan jag gott erkänna…..Jag gillar inte mörkret så mycket…..











Annars har det inte hänt så mycket. Katterna har varit ovanligt pigga och busiga idag så de fick ju fart på mig också….Man måste ju kolla på vad dom sysslar med….



Iris håller på med balansövningar...




..och nyfiken är hon.....




...måste säga att hon är smidig ändå...


























Carina skulle ha kommit hit mellan körningarna men hon hann inte. Tror att hon har kört flera skolgrupper både hit och dit hela dagen....och i morgon ska hon köra en grupp till Örebro....





Robban har ju jobbat hela veckan och nu jobbar han tre nattpass i rad över helgen. Han är rädd för att det blir mycket jobb nu när det är lönehelg till råga på allt….Jag har alltså knappt sett till honom….


På söndag skulle han försöka komma hit mellan arbetspassen eftersom matte ska åka bort då. Jag kan inte följa med henne så Robban skulle vara här i några timmar på dagen.













Det blir alltså ingen kurs denna söndag och det tycker jag är riktigt riktigt tråkigt även om jag har vetat om det länge....

















Nu ska matte kolla på hockeymatchen Färjestad - Djurgården. Förra matchen var DIF bedrövligt dåliga så matte hoppas att de spelar bättre i kväll även om fyra mycket viktiga spelare är skadade. Är det något lag som matte vill att laget ska vinna över så är det just Färjestad......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar