"Twingly statistik"

onsdag 8 oktober 2014

Ösregn.....fullmåne....god gärning...






I morse tvingade matte ut mig i ösregnet. Jag ville vända i dörren men det fick jag ju inte. Och inte hade jag regntäcket på mig heller. Hon trodde inte att det regnade så mycket sa hon……Ja, matte blev ju lika blöt själv eftersom hon bara hade en tröja och väst på sig……..men den långa morgonrundan skulle vi gå ändå även fast jag skyndade mig på att göra toabestyren……




Det hade regnat så mycket så det var översvämning under viadukten här nedanför och det var stora pölar överallt…usch..














Framåt dagen klarnade det upp så när vi skulle ta förmiddagspromenaden följde Robban med. 



Vi upptäckte en ensam gräshoppa ute på vägen....Undrar vad den gjorde där?





Väntar på matte....


Vi stannade till vid närbutiken eftersom matte skulle hämta ut två försändelser. Nej, det var inga böcker konstigt nog utan bara en adapter till mattes blodtrycksmätare och ett vristskydd till hennes onda svullna fot. Inget spännande alls....









Vi gick förbi skateparksbygget och där skulle förstås Robban stå och glo. Han är imponerad av bygget och tycker att det ska bli kul när det är klart…….inte för att han tänker åka där själv men för ungdomarna här i stan…..






Matte och jag gick förbi där strax innan kvällsmaten och då fanns det några ungdomar där som fick provåka……det har de nog längtat efter…..










Robban lagade middag idag och då blev det kyckling. Han var snäll och lämnade kvar lite till mig som jag fick i kvällsmaten….så gott det var…….


Nu är han på jobbet för han jobbar natt denna gång. Hoppas att det blir lugnt men eftersom det är fullmåne kan ju allt hända…….


















Apropå Robban så gjorde han veckans goda gärning igår. När han var på hemväg efter 1,5 timmes övertid så upptäcker han en tjej stå ensam i mörkret utmed vägkanten på den hårt trafikerade väg 73 som går hit till Nynäshamn. Hon hade fått punktering på sin bil. Robban stannade och hjälpte henne att byta däck. Tjejen frös då hon var tunnklädd  så hon fick sitta i Robbans bil medan han bytte däcket.  

Tack o lov hade Robban sina ambulanskläder på sig så han syntes i mörkret för det är inte helt ofarligt att jobba på vägen med de framrusande bilisterna som varken tar hänsyn till hastigheten eller omgivningen……Folk kör som idioter......










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar