"Twingly statistik"

fredag 3 oktober 2014

Slöat och slappat.....



Vädret har varit omväxlande, ömsom sol ömsom regn….





Idag har det verkligen varit lugnt och tyst här…..Både matte och jag har slöat och slappat mest hela dagen…ja, katterna också för den delen......


Jo, vi har förstås gått de vanliga promenaderna men för övrigt har det inte hänt mycket….Matte struntade till och med i att dammsuga och det säger en hel del……..









Den här gångvägen har jag inte gått på tidigare så det fanns många spännande dofter att upptäcka. Matte blev nog lite frustrerad på alla urinmarkeringar som jag kände mig tvungen att göra men för en gångs skull lät hon mig göra det i lugn och ro......Vi hade ju inte bråttom precis.....




Vi gick förbi en hundrastgård där matte kunde slänga bajspåsen i latrinbehållaren.....




Matte tyckte inte att jag skulle gå in där. Hundägare plockar inte upp från sina hundar och dessutom är rastgården så liten så man kan inte springa av sig där inne. Matte pratar jämt om att hon saknar de stora hundrastgårdarna i Lund där hennes hundar Eros och Jacinto dagligen kunde leka med alla sina kompisar......



Eros i den stora hundrastgården i Lund...















När matte skulle hämta Metro nu i eftermiddag så upptäckte jag ett märkligt kryp. Det såg lite läbbigt ut.....Det tyckte matte också som inte heller vet vad det var för något.....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar