"Twingly statistik"

torsdag 30 oktober 2014

Ommöblering........trist...








En ganska så trist dag igen. Matte har möblerat om. Det har tagit hela dagen och hon är inte klar ännu…….




Hon skulle flytta sina bokhyllor med alla böcker och det tog ju sin tid.  För att inte tala om alla CD-skivor som också skulle flyttas. Dessutom har hon rensat och kastat en massa papper och andra onödiga grejer.

Matte ska fortsätta i morgon med ommöbleringen och utrensningen……Robban jobbar i morgon så han kan inte hjälpa henne. Så jag vet vad jag har att vänta under morgondagen…..värst är den förbaskade dammsugaren som har varit igång mest hela dagen....











Vi har tagit våra promenader som vanligt men något annat kul har inte hänt…..



Vi satt en stund nere vid småbåtshamnen här intill....Lite kyligt men ändå skönt väder......






...och vad gör de där borta?




...en barnfamilj som hoppas på att det ska nappa.....folk brukar tydligen få fisk här......

Och apropå fisk så fick jag lite kokt torsk i min kvällsmat eftersom matte åt det till middag.......jättegott....












Robban har jobbat med Volvon. Han lämnade in bilen på Vianor för byte av bromsbackar för några veckor sedan. Han fick betala 1780 kr men det var rena fuskjobbet så det tog hela dagen för honom att fixa i ordning det hela så att bromsarna funkar. Han körde hem bilen till Carina som sedan fick skjutsa hit Robban. Nu är bilen skriven och försäkrad på henne. Carina blev förstås glad.......










Äntligen kom varorna från Animal som matte beställde förra måndagen. Så lång tid brukar det aldrig ta så matte var ganska så besviken. Jag blev i alla fall glad när jag såg att matte hade köpt kycklingpinnar till mig och att de fanns med i lådan......



Carina hade också med sig kycklingpinnar till mig så nu räcker de ett tag..Jag får ju bara en varje kväll.......Jättesnällt av Carina måste jag säga. Hon kan gärna komma oftare för hon har alltid något godis med sig.....














Matte har kollat på hockeymatchen Brynäs - Djurgården. Den har precis slutat och DIF vann med 7 - 4 och det var ju kul.....Matte är i alla fall nöjd......







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar