"Twingly statistik"

torsdag 13 oktober 2016

Alger....friskförklarad....nötstek...bortskämda?




I morse var det bara en karl som stod och fiskade i småbåtshamnen. De brukar vara fler annars...



Det var ett fasligt liv på den där fågeln


Oj, en ekorre...Hur ska jag få fatt i den då?








Jag skrev aldrig något på bloggen igår för datorn var upptagen av Robban. Han har av Sjöräddningen blivit ombedd att hålla en sjukvårdsutbildning för deras personal här i Nynäs så han skrev ett kompendium igår inför kursen som han håller nu i kväll.










Matte beställde alger till oss hundar för två veckor sedan. Idag ringde matte till företaget och efterlyste algerna. Då får hon veta att de finns hos vårt postutlämningsställe och att en postavi har skickats till matte men hon har inte fått den och det är ju inte första gången som post försvinner precis. Nu fick matte försändelsens nummer så det vara bara att gå hämta ut paketet. Vilken tur att matte ringde så att inte paketet gick tillbaka. Hon är ganska så irriterad på all post som inte kommer fram för det är ju inte alltid som man vet vad som saknas....







På väg till närbutiken undersökte jag först ett träd som jag tyckte att det luktade korv om men jag fick tji förstås



Plötsligt dök Robban och Albin upp. Han var ute på sen morgonpromenad medan jag var ute på förmiddagsrundan




Väntar på matte som ska hämta ut paketet




På hemvägen passade jag på att käka lite gräs



...så gott!




De små dvärgtaxarna är som vanligt inne på fotbollsplanen och leker




Man kan ju undra vad jag kollar på?




Jo, på tokiga Albin som rusar runt på slänterna runt skateparken










Blev han trött månntro?



Jaha, och där går ett par hundar som jag känner igen













Medans Robban var hos sjukgymnasten så passade matte på att handla lite inför helgen

Robban blev friskförklarad i axeln av sjukgymnasten idag men han måste förstås fortsätta att träna hemma och dagligen



Skönt att komma ur bilen



...och Albin stretchar som vanligt


...och så ska han naturligtvis lukta mig i rumpan också










Stackars Iris får ha sin halskrage på sig i ett par dagar till även om såret har läkt fint så att det inte händer som förra gången matte tog av henne kragen....



















Robban frågade matte på förmiddagen: Ska du bjuda på stek idag? Nää, den är till hundarna. Va, är du inte riktigt klok? Vad ska vi äta? Chorizokorv och potatismos, svarar matte. Så hundarna ska äta stek och vi korv? Jaa, hur så?

Matte hade alltså tagit fram en nötstek på nästan 2 kg ur frysen som hon skulle ge oss för hon upptäckte att hon inte hade något kött eller någon fisk kvar till oss.

När steken var klar flera timmar senare doftade det så gott så matte ångrade sig och bjöd Robban på stek, potatis, brunsås, grönsaker och svartvinbärsgelé istället för korv och mos. Han blev jätteglad förstås.

Det blev mycket kött över till oss så det räcker i flera dagar. Vi fick världens godaste kvällsmat. Till och med Albin slickade noga ur sin skål. Bortskämda? Nej, inte alls....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar