"Twingly statistik"

tisdag 4 oktober 2016

Stolpar....Djurens dag




Vi har precis kommit in från eftermiddagspromenaden och jag har också käkat min kvällsmat. Idag fick jag kycklinglever i maten, så himla gott!








Vi skulle gå en långpromenad vid lunchtid men precis när vi kom ut började det att regna, inte mycket men tillräckligt för att matte tog en något kortare promenad i stället och tacksam var jag förstås.....






Oj, nu blev det problem....



Äsch, nu har jag fått hjärnsläpp och matte får jag ju ingen hjälp av...


Hur fasiken skulle jag göra?




Jag löste i alla fall problemet till slut även om det tog sin lilla tid. Samtidigt fick jag syn på eller snarare hörde den argsinta schäferblandisen...



Och vem är det som kommer där borta?




Jo, Timo och hans husse. Att jag blev så glad var för att jag visste att jag skulle få en godisbit. Timo har en jättesnäll husse för jag får alltid godis av honom...








Matte fortsatte med fönsterputsningen idag. Denna gång i sovrummet. Idag sken ju inte solen så då gick det lättare. Samma gardiner åkte upp igen men först tvättade matte dem i morse då hon hade tvättstugan som vanligt.








Robban har inte skickat några bilder på Albin idag. Jag tror inte att de har varit ute så mycket eftersom Albin inte mår så bra. Han hade i alla fall ingen feber igår kväll. Tempen var 38,7 grader och det är normalt på oss hundar. Och Robban såg inte något konstigt i halsen på honom heller men äta vill han inte. Robban har kokat skonkost som är lättare att svälja och ger honom små portioner oftare. Lite får han i sig i alla fall och det var ju skönt att höra..














Alla vet ju att det är kanelbullens dag idag. Förr bakade  matte alltid kanelbullar till den här dagen men det har hon slutat med eftersom hon har slutat äta vitt bröd. Matte har visst några kanelbullar i frysen om någon som besöker oss vill ha..









Men det är inte bara kanelbullens dag utan det är även Alla Djurens Dag som är betydligt viktigare att fira enligt matte och det håller jag ju med om..




Djurens dag, World Animal Day, startades år 1931 av ekologer i Italien för att uppmärksamma att djurarter hotades av utrotning. Valet av datum gjordes bland annat för att det är Franciskus av Assisis helgondag och han är djurens skyddshelgon. Numera firas Djurens dag för att påminna om vikten av djurens välmående och för att belysa djurens situation.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar