"Twingly statistik"

fredag 7 oktober 2016

Ylar...tvätt...bad....lusbehandling




Morgonpromenad strax efter sju



Albin stod på balkongen och ylade när Robban åkte. Han skulle till Arbetsförmedlingen där han hade fått en bokad tid. 

Ja, inte blev han klokare efter det 10 minuter långa besöket precis. Vi skickar erbjudande om jobb på mail och du får själv bestämma vilka du vill söka, säger handläggaren och sedan var det tack och adjö....suck. Håller med matte att AF är en helt onödig och mycket ineffektiv myndighet









Matte tog dubbla tvättider idag för hon har tvättat alla våra liggunderlag och allt annat som vi har legat på, sängkläder, filtar, kuddöverdrag och våra mjukisdjur. Och varför det? Jo, vi har fått en intensiv klåda både Albin och jag så matte ville bada och behandla oss ifall vi har löss. Det är vanligt vid den här årstiden....










Robban fick putta in mig i bilen för jag var inte alls pigg på bilåkning

Robban skjutsade matte till apoteket där hon köpte Frontline. Nu gillar ju inte matte att använda starka gifter på oss men Frontline är skonsammast av medlen och löss är svåra att få bort


Matte passade på att gå in på Jysk där hon köpte några nya kuddöverdrag och slängde sedan de mest slitna. Matte vill ju inte köpa något dyrt med tanke på att jag och katterna huserar i sofforna men hon vill ju ändå att det ska se fräscht ut.









Väntar på matte som gick upp med varorna. Vi ska gå en längre promenad innan det är dags för bad.




Och dessa förbaskade stolpar som alltid står i vägen. Nu löste jag det här kvickt i alla fall....














Albin fick bada först. Han var jättesmutsig, sa Robban




Robban ska hämta mig men jag vill inte bada





Jag gjorde mig så tung som möjligt men Robban lyfte upp mig och bar ut mig till badrummet....



Usch, jag gillar inte alls det här och jag vägrade att stå upp. Jättemycket pälshår lossnade från mig.....Jag kan ju erkänna att det kändes skönt efteråt i alla fall......

Vi ska få Frontline- behandlingen i morgon bitti för det tar tid innan jag torkar ordentligt.....














Nybadade




Det går en liten svart hund där borta som jag inte känner igen....












Här sitter jag så snällt och väntar på att Albin ska äta sin kvällsmat. Jag blev så besviken för nu åt han upp alltihop. Han som har varit så dålig på att äta under hela veckan slickade nu rent skålen så det fanns inget kvar till mig.....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar