"Twingly statistik"

tisdag 18 oktober 2016

Soffhund....ruggigt väder.....spyor



Av någon anledning kallar matte mig för en soffhund. Undrar varför?








Efter den vanliga tisdagstvätten tog matte ut mig på en långpromenad. Usch, det var riktigt ruggigt väder även om det inte har regnat här..Robban ringde tidigare och där ösregnade det tydligen...


En massa fåglar ute i viken. Det ser kallt ut...



Och ett himla oväsen på ett par fåglar uppe i trädet




Inga korvträd på hela promenaden



Är det månne en ekorre. Ja, jag tror det....




Äntligen hemma. Nu vill jag ha lunch






Ja, inte var det skönare ute på eftermiddagspromenaden. Det tyckte inte matte heller så vi gick en kortare runda än vad vi brukar göra annars















Idag har Leo parkerat sig i Albins dagbädd. Han har banne mig legat där nästan hela dagen....Vet inte om det är för att reta Iris eller om det beror på saknaden efter Albin? Inte lätt att veta när det gäller den katten....





Iris ligger i soffan i stället, något som hon inte gör så ofta. Någon av katterna hade spytt riktigt mycket i soffan i natt så därför har matte lagt en badhandduk där ifall det händer igen...Matte tippar på att det är Leo men kan inte riktigt säkert veta det förstås. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar