"Twingly statistik"

söndag 9 oktober 2016

Kurs...olydig...tur med vädret






Dags att åka till kursen i vardagslydnad











Det första som hände var att Albins sele gick sönder där ringen som man sätter fast kopplet i. Det hände när Albin försökte göra ett utfall mot Molle men han tog varken i eller är speciellt stark så det var ju dålig kvalité med tanke på att selen är ganska så ny. Albin fick låna min sele i stället. Det är viktigare att han har en sele som håller än att jag har det.


Vi hade tur med vädret även om det var kyliga vindar. De utlovade regnskurarna slapp vi i alla fall...

Det saknades ett par hundar idag men vi andra tränade de vanliga momenten. Dessutom fick vi lära oss något nytt idag och det var att gå före och gå bakom föraren på en smal stig.....

Rovers husse ville träna med mig men jag var lite okoncentrerad och olydig idag. Jag ville helst inte gå alls och när jag väl gick ville jag gå med nosen utefter marken och lukta på spännande dofter fast ibland ansträngde jag mig att lyssna på honom också....


Albin och Molle ska kunna sitta fast föraren rycker lätt i kopplet och det var ju inga problem



Albin går runt Molle och Rover, de hundar som han brukar göra utfall mot. Han var jätteduktig idag







Hundmöten i klunga














Molles tur att gå runt sittande hundar








Föraren går tre varv runt sin egen hund som ska sitta kvar. Jag reste på mig för jag hade ingen lust att sitta ner....





...men se, jag kan sitta kvar



...och länge till och med



...men nu har jag fått nog



Här går jag förbi de andra hundarna som ska sitta stilla och inte bry sig om mig




...och så skulle vi gå tillbaka











Inkallning







Lilla Oskar fick träna inkallning på gångvägen för han kunde inte låta bli att nosa på dofterna på gräsmattan. Jag förstår honom men matte anser att jag ska vara duktigare än honom för han är bara sex månader gammal.





Och sedan var det "nej"-övning vid korvburken










Albin var lika duktig som de övriga hundar var....















Tränar "före"




...och "bakom"














Rover sitter och väntar på att han ska få leta rätt på sin matte som har gömt sig i skogen. Hans favoritaktivitet....




Och jag har letat upp min nalle inne i skogen



Albin är så försiktig vid korvträdet. Det är inte jag....











Matte hade en sele hemma som jag fick ha på mig när vi gick eftermiddagsrundan och Albin har min på sig fortfarande.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar