"Twingly statistik"

torsdag 27 oktober 2016

Allergifoder....kortison...bad....choklad




Matte plockade bort det gamla torrfodret i morse för idag startade en ny kosthållning. Iris får bara äta allergifoder. Båda katterna kastade sig snabbt över matskålarna men sedan visade det sig att inte någon av dem var speciellt intresserade av det nya fodret. Leo har sedan fått sitt våtfoder på sina vanliga mattider. Ingen orkar lyssna på hans gapande efter mat. Han vill inte alls ha torrfodret och Iris har inte ätit mycket idag.

Däremot har hon börjat med sitt kortison. Det gick ovanligt lätt att få i henne den upplösta tabletten genom att använda en spruta. 








När matte och jag skulle gå ut på förmiddagspromenaden mötte vi brevbäraren i trapphuset. Jag passade på att undersöka hans postbil som jag annars alltid skäller på när jag hör att den kommer







Jag märker att Albin nyligen har varit här. Han var ute på morgonrundan när vi gick vår promenad.




Här står jag utanför Chokladhuset. Matte skulle köpa en present.

















När vi kom hem satt Iris ute på balkongen. Det märks att hon inte mår helt bra. Helst vill hon sitta i mattes knä hela tiden...





Matte hade ställt upp kattburen på bordet för att hon skulle rengöra den efter gårdagens resa. Iris blev åksjuk och dreglade kopiöst. Nu hade Leo lagt sig i den och han låg kvar där i flera timmar....










Bilder från eftermiddagspromenaden tillsammans med Albin
























Albin har nyss fått sitt klorhexidinbad...









säger min matte....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar