"Twingly statistik"

torsdag 20 oktober 2016

Allergier?....skogspromenad...självförtroende



Det har blåst riktigt kallt hela dagen. Lite lä här i skogsdungen



Jag trodde först att det var Timo som jag fick syn på men det var en annan hund, sa matte










Förutom att matte har tagit bort alla blommor och städat balkongen har hon fortsatt med sitt skrivjobb



Matte tog av Iris halskragen eftersom såret har läkt och huden såg jättefin ut. Det tog inte mer än högst fem minuter så hade Iris rivit upp ett nytt sår på precis samma ställe så på med halskragen igen. Matte klippte hennes klor så sent som igår kväll men det hjälpte inte. 

Matte ringde till veterinärkliniken. De sa att om katter kliar sig ofta framför öronen där huden är tunn så tyder det oftast på allergi. Alltså, Iris är 8,5 år gammal och har ätit samma mat under alla dessa år och den kräsna katten äter absolut ingenting annat. Iris har aldrig någonsin varit sjuk och det låter skumt att både Iris och Albin samtidigt och helt plötsligt har blivit allergiska. Matte tror inte att det kan handla om kosten i alla fall men frågan är vad klådan hos dem båda två beror på?









Jag träffade Timo senare på dagen och självklart fick jag en godisbit av hans snälla husse....









Nu på eftermiddagen stannade vi till vid närbutiken. Matte skulle köpa äpplen och ingefära.










Robban har skickat några bilder på Albin....


Albin kollar in lastbilen



...och den var tydligen mycket intressant. Begriper inte Albins stora passion för större fordon? Jag gillar dem inte alls...



Han har gått en skogspromenad....




...och balanserat på stubbar som han tycker är så himla kul



Matte säger jämt att det är nyttigt med balansövningar för både muskulaturen och självförtroendet men jag avstår mer än gärna. Det kan Albin ägna sig åt. Mitt självförtroende är det inget fel på...




Rummet är färdigmålat och Albin inspekterar det från sängen





Robban ringde nyss. Han har fått en kraftig muskelbristning i ena vaden igen och kan knappt gå. Han och Albin kommer hem i morgon kväll i alla fall. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar