"Twingly statistik"

måndag 10 oktober 2016

Födelsedag....köttbulle/korvtårta....katter...jourhem


Idag fyller jag sex år. Tänk vad tiden går! Om 1,5 månad är det tre år sedan jag kom till det nya landet och fick ett nytt liv här hos min matte...Hon säger att jag är världens klokaste och finaste tjej och det var ju kul att höra även om hon också säger att jag är den mest bekväma hund hon har sett...Varför anstränga sig i onödan?









Albin och jag fick en varsin liten köttbulle- och korvtårta till lunch och så fick vi ett varsitt mjukisdjur, en liten söt gris...


Jag slängde i mig tårtan...



...medan Albin tog det betydligt lugnare




Jag älskar mjukisdjur och leker gärna med dem. Det gör inte Albin men han vill ha dem i sin biabädd när han sover på natten










Här väntar vi utanför närbutiken. Matte var inne och köpte köttbullarna som jag sedan fick på tårtan....



Robban kom plötsligt på att han också skulle in och handla..




På väg hem..





Albin undrar om vi ska gå hem eller till garaget? Han gillar att åka bil den hunden







För precis en vecka sedan kom Carina hem från Cypern. Idag fick matte vykortet som hon hade skickat därifrån..


Det finns tydligen många katter på den ön...









Hundhjälpen söker jourhem. 

Idag var matte på hembesök och godkände ett blivande jourhem.

Det kan av olika skäl finnas hundar som behöver omplaceras och under tiden tills det nya hemmet hittats inte kan stanna kvar i det första. Det kan bero på allt från allergi till kemin mellan hunden och familjemedlemmar / andra djur. Det förekommer också att hundar väljs ut redan i hägnet för jourhemsvistelse. Detta kan vara för att öka hundens chanser för adoption eller att hunden far illa av vistelsen i hägnet genom att den mobbas svårt eller inte mår bra av annan orsak. För en blivande adoptör finns möjligheten att i jourhemmet få träffa hunden och bilda sig en egen uppfattning – samt kunna diskutera med en person som verkligen känner hunden bra. Hundhjälpen har ett ständigt behov av hunderfarna jourhem.





Varje eftermiddag tar Robban ett träningspass på matte motionscykel för han har tappat mycket kondition under sjukskrivningen. Han är helt genomsvettig efter 40 minuterspasset och pustar och stönar som bara den...



Nu har han jour på Sjöräddningen så han åkte dit för en stund sedan....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar