"Twingly statistik"

söndag 23 oktober 2016

Först jätteglad, sedan jättebesviken.....uppskjutet




Både Albin och jag blev jätteglada i morse när vi såg matte packa ryggsäcken för då förstod vi att vi skulle åka till hundkursen....

Lika besvikna blev vi när matte bestämde sig för att skjuta upp kursen då flera deltagare hörde av sig eftersom regnet vräkte ner i Handen och skulle så göra hela dagen. Nu kan inte matte ha kurs nästa söndag så vi får vänta i två veckor, vilket alla deltagarna blev glada över men det blev inte jag, trots regnet....

Matte såg ju hur besvikna Albin och jag blev så hon sa att vi skulle få gå ut på en korvpromenad. Sagt och gjort så gick vi iväg i regnvädret....




Jag fick ha sköna täcket på mig för jag gillar inte alls att gå ut och bli våt när det regnar....




Albin bryr sig inte om vilket väder det är




Han kollar om jag hänger med?










Matte laddade flera träd med korv. Albin fick leta först för annars hade jag snott hans också...



Han är så försiktig








Det tar evigheter för honom. Hur svårt kan det vara?



Jag lovar att jag snart går upp i limningen om han inte blir klar snart




Äntligen!!! Nu pinkar han så då är han väl gett upp....




Jag rusade på första trädet och där fanns det flera bitar




Både högt som lågt...












Jag tackar aldrig nej till korv även om det inte var lika kul i regnvädret














På hemvägen stannade vi till vid närbutiken för Robban skulle köpa vitlök




Nu vill vi hem och äta lunch




...men först ska givetvis Albin springa runt på slänterna vid skateparken






Vi har inte mött en enda människa eller hund på hela långpromenaden. Behöver inte de gå ut när det regnar?












Det här är verkligen en riktig retsticka. Han har legat i dagbädden hela dagen och gör det fortfarande. Albin har varit framme och visat att han vill ligga i den men Leo bryr sig inte utan låtsas bara sova. Det är faktiskt Albins bädd....








Det luktar vitlök i hela bostaden. Robban har lagat middag, köttfärslimpa med vitlök, ost och bacon i......men jag tror inte att vi får smaka tyvärr....












Matte har läst ut den här boken, Arvet efter dig av Jojo Moyes men hon blev lite besviken och tyckte inte att den var lika bra som Livet efter dig av samma författare. Lite för tråkig och förutsägbar....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar