"Twingly statistik"

fredag 28 oktober 2016

Spring i benen....Iris krånglar...kaninmat






Idag ovanlighetens skull så tog jag en sväng uppe på grässlänterna vid skateparken. Jag hade lite mer spring i benen än annars...




Kollar in en liten svartvit katt som rusar runt som ett jehu. Vet inte vad han sysslar med?



Igår köpte matte ett nytt halsband till mig. Egentligen behöver jag inget för jag har alltid selen på mig så det är bara för prydnads skull...




Oj, där låg det en annan katt



Albin och jag har också gått en promenad tillsammans. Det var innan han och Robban åkte för att hämta upp Lena. Egentligen skulle han hämta henne på Centralen men nu hade hon en så himla tur så hon kunde åka med Carina som hade en körning till Köping. 



Kungsör ligger ju nära Köping så det passade ju bra. Robban hämtade sedan Lena på Carinas arbetsplats. Det blev ju smidigare för honom också som slapp åka in till Centralen med tanke på alla bilköer i Stockholm en fredageftermiddag....




Matte och jag var ute på en promenad då jag fick syn på Robbans bil


Och Albin står med benen i kors som alltid. Förresten kliar han sig inte lika mycket så behandlingen tycks hjälpa, peppar, peppar.....



Igår gick det smärtfritt att ge Iris det upplösta kortisonet genom att spruta in det i munnen. Idag gick det inte lika enkelt. Hon slingrade sig som en orm och morrade faktiskt som en hund. Hon klöste både matte och Robban. Det tog evigheter innan hon fick i sig medicinen....


Både jag, Albin och Leo kollade undrande? Vad gör de med Iris egentligen? Till slut fick hon i sig kortisonet. Nästa problem är allergikattmaten. Den vill hon inte alls äta så matte ringde till veterinären eftersom katter inte får svälta. Det bestämdes att Iris ska få äta ett foder som bara innehåller kanin som främsta proteinkälla i åtta veckor framöver.




Iris fick ta av sig halskragen idag och det måste kännas skönt för henne. Hon har inte kliat sig ännu men det beror ju på kortisonet...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar