"Twingly statistik"

onsdag 5 oktober 2016

Promenad i hård blåst....skumma typer...matvägran




Någon timme efter frukosten gick matte och jag en långpromenad men fy sjutton vad det blåste. Det var ena riktigt kyliga stormvindar faktiskt...



Vi gick utmed Gröndalsviken upp till Nickstabadet. Det var helt öde, inte ens Kanadagässen var där



Jag tittade långt efter en whippet som vi mötte. Honom har jag inte sett förut...



Matte undrar ibland om det är någon fågelhundras i mig eftersom jag är så otroligt intresserad av fåglar ?



Vem har pinkat här månntro?





Ingen korv i trädet men en spännande doft hittade jag





Och där kommer de två små taxarna som vi brukar möta i stort sett varje dag





Usch, kan inte vara skönt att vara ute på sjön idag..




Kort vilopaus




Och där kommer nästa hund. Nää, ingen som jag känner...




Äntligen på hemväg....












På eftermiddagen kom Carina förbi för att lämna tillbaka resväskan som hon lånade av Robban och mattes kamera. Hon kom hem från Cypern i måndags kväll och hon var riktigt brun. Det hade varit runt 33 grader varje dag så det är ingenting för varken matte eller mig...












Jag vill inte stå så nära bilen för jag gillar inte att motorn är igång. Carina ska åka och köpa ett nytt bilbatteri och det behövs...




Fyra skumma typer som kom i en polskregistrerad svart Volkswagen transiter går runt och kollar på och in i bilarna på parkeringen. De åkte när de såg att matte och Carina iakttog dem. Risken är ju stor att de kommer tillbaka när det är mörkt. Det har varit många bilinbrott och stölder här i stan den senaste tiden....



Matte fick en fin magväska i läder av Carina som hon hade köpt på Cypern. Den som matte har nu när vi är ute på våra promenader är bra sliten så det var ju en jättebra present...










Matte frågar Leo om han inte ska ha sin kvällsmat eftersom han inte kom när matte la upp maten? Han tittade bara storögt på matte men gick inte ut i köket.  Annars är det ju alltid han som gapar efter mat om tiderna inte hålls. Han har ätit dåligt de senaste dygnen så matte tror att det inte bara är Iris som saknar Albin.






Albin har varit ute på kortare promenader idag. Han vill fortfarande inte äta mer än ett par tuggor vid varje måltid. Robban säger att han har fått klåda och att tassarna är röda. Allergi eller svampinfektion kanske? I morgon kväll är han hemma igen så matte får kolla upp honom då.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar