"Twingly statistik"

måndag 6 mars 2017

Flera rastrundor....irriterande...bekväm




En riktigt kylig morgon men det blev skönare framåt dagen när solen tittade fram




Viktigt att läsa morgontidningen



Tyckte först att det var Robban som kom men det var det ju inte. Han jobbar ju...





Albin ute på en av alla rastrundor idag




..och de ägnade han mest åt att alla dofter som han upptäckte, både högt....




...som lågt. På vissa ställen ligger snön kvar



..på andra var det rena barmarken




...och här har Albin varit märker jag










Idag har matte varit så himla snurrig så hon knappt vågade sig ut med oss men envis som hon är så vill hon inte att yrseln ska ta överhanden. Av den anledningen blev det flera kortare rastrundor i stället för någon längre promenad. Matte tror att det är biverkningar efter kostomlägget och hennes blodtryck pendlar verkligen som en jojo har jag förstått.









Hur som helst gick vi ändå till Ica på eftermiddagen för matte var bara tvungen att köpa citroner. När hon var där häromdagen  var citronerna slut och hon tog den sista citronskivan i morse. Matte dricker citronvatten både morgon och kväll och det vill hon inte missa. Det är så mycket annat som hon inte får äta eller dricka nu men det går över förväntan bra....



Jag står och kollar in två oerhört irriterande småhundar....





De kom strax efter mig och de har skällt oavbrutet under tiden matte var inne i butiken och förresten långt efter vi hade gått därifrån










Matte säger alltid att jag är bekväm av mig men snacka om att Albin är det. Han ligger ner och käkar maten och långsamt går det. Matte tycker i alla fall att jag är duktig som orkar ligga kvar tills han är klar så att jag får slicka ur hans skål...











Lena ringde och sa att hon kommer i kväll också. Jättekul för hon är så snäll...



...så här ser det ut när vi väntar på henne för att gå ut på kvällsrundan





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar