"Twingly statistik"

tisdag 14 mars 2017

Stormvindar.....vatten...


Idag har matte och jag gått våra vanliga promenader och det har inte hänt så mycket annat. Det var riktiga stormvindar emellanåt så även om det var +5 grader varmt så kändes det inte så....Tänk att vädret aldrig kan vara lagom.....




Hittade en mycket spännande doft i en smutsig och hård snöhög när vi skulle passera förbi den



Jag hör en hund som skäller ilsket här i närheten men jag ser den inte...




Och här står jag uppbunden medan matte köper ägg igen. Torggumman är här varje tisdag....












Dagen började väl inte så jättekul för matte precis. Hon skulle ha tvättstugan och precis när hon hade samlat ihop all smutstvätt och först skulle in i köket för att dricka lite vatten så snubblade hon på den stora vattenskålen så det rann ut vatten över nästan hela köksgolvet. Jag ska inte tala om vad matte sa men det blev en hel del fula ord. Inte blev hon gladare av att nyfikna Iris sprang runt i vattnet och verkade tycka att det hela enbart var jättekul..Den katten är inte rädd för vatten...



Så när matte hade torkat upp det mesta på golvet gick hon ner med tvätten innan hon fortsatte med städningen, vilket gjorde att min frukost blev ordentligt försenad och det var ju inte alls roligt kan jag tala om...













Jag blev jätteglad när Albin dök upp för en stund sedan och han blev nog lika glad tror jag....





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar