"Twingly statistik"

onsdag 22 mars 2017

Två år går fort....katter




Tänk vad tiden går fort. Idag är det exakt två år sedan Albin kom hem till oss. Först var han jätterädd för mig och katterna, ja för allting annat också för den delen. Det var ju inte så konstigt med tanke på hans bakgrund. Jag vet ju själv hur det är att leva i hundhägnet även om jag inte var där lika länge som Albin. Han hade ju inte sett något annat i hela sitt då  treåriga liv eftersom han kom dit endast åtta veckor gammal. Nu är han fem år och mycket stabilare och till och med mer social än vad jag är vid många tillfällen.



Han stretchar jättemycket varenda dag...






....och gäspar fast förut gäspade han jämt. Det gör han inte nu. Han är riktigt duktig på att visa lugnande signaler



Det första Albin gjorde var att bita Iris och det ordentligt i nacken men det var ju inte så konstigt. Trots att Albin sa ifrån så skulle den nyfikna orädda envisa katten fram till honom men det tog inte lång tid förrän de blev bästa vänner. Iris avgudar Albin och är alltid framme och hälsar på honom när han har varit ute. Albin gillar henne lika mycket. 











Idag fick Albin verkligen sitt lystmäte för arbetsfordon tillfredsställt för här har det sopats och spolats rent på trottoarer och gångvägar i stort sett hela dagen








Alltså Albin är helt fascinerad av olika arbetsfordon.....Märkligt intresse för jag avskyr dem...












Han har ju hunnit med att nosa av omgivningen också förstås






Lite problem med bakbenet idag igen. Gick inte lika lätt att sprätta













Det man inte har i huvudet får man ha i benen, sa matte som glömde att köpa grädde igår så här sitter jag utanför Ica igen...




...och så skulle matte hämta ut ett paket i kiosken




Självklart har jag också kollat in en del intressanta dofter



...men att sprätta med bakbenen har jag aldrig varit duktig på men jag gjorde ett försök












Både Leo och jag undrar om Albin har ätit klart snart?



Leo kollar men det ser tomt ut....



Lika bra att jag slickar ur min skål en gång till...








Jag hoppas och tror att Lena ska följa med på kvällsrundan i kväll igen...




Är det Lena som kommer? (Bild från igår kväll).

Apropå kvällsrundan igår så följde en vit katt efter oss nästan hela vägen hem. Han var så himla lik Leo så jag trodde först att det var han...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar