"Twingly statistik"

söndag 19 mars 2017

Promenader...rådjur.....JR






Långpromenad igår lördag


Robban var på ett möte här intill på förmiddagen. När mötet  var slut kom han hit så att vi kunde ta en längre promenad innan han skulle fortsätta med tapetseringen hos Lena..


Kolla, ett helt gäng rådjur på andra sidan vägen. Matte blev lite irriterad på mig eftersom jag blev helt stirrig och inte ville lyssna men jag ville så gärna springa dit




 Alltså, det finns hur många spännande dofter som helst






Robban trodde att Albin skulle hoppa över eftersom han älskar att hoppa men det gjorde han inte




Robban testade flera gånger men Albin vägrade. Igår ville han inte alls hoppa av någon märklig anledning...Han hade kanske ont i sitt bakben igen?



...utan han gick under staketet varje gång





Vi stannade till vid fotbollsplanen en stund




...för att kolla på matchen



 ...fast jag kunde inte släppa tanken på rådjuren




Albin tittar långt efter en jättestor hund. Matte tror att det var en pyrenéerhund. Riktigt stor var den i alla fall....



Nyfiken som Albin är skulle han kolla in allt

















I morse var det ett par grader kallt och frost på marken




Ett par timmar senare gick matte och jag en längre promenad. Albin var hos Robban som skulle fortsätta med tapetseringen. Nu var det riktigt skönt väder. Här går vi förbi en förskola....



Undrar vem som har varit här?




Det såg lite lustigt ut att trädets rotsystem syntes uppe på marken....




Nu har jag fått vittringen på något. Rådjuren? Nää...










La mig en stund under bordet. Det värmer gott från solen...









Robban kom hit med Albin lagom till vår kvällsmat. Robban skulle iväg och jobba så han åkte nyss.












Det bor en Jack russell i vår trappuppgång. När matte och jag skulle gå in efter kvällsrundan igår så kom han och hans matte samtidigt som oss. Självklart ville killen hälsa på mig. Matte sa att jag kunde vara lite grinig men visst kunde vi göra ett försök. Det satte jag stopp för. Den glada och livliga killen ville nog leka med mig men jag sa ifrån på en gång och det ordentligt så han backade snabbt. Den här terriern är säkert trevlig på alla sätt och vis men jag gillar inte lekfulla närgångna hundar och då får de vara hur snälla som helst.

Självklart skulle matte stå och snacka med hundägaren medan jag bara satt och längtade in till mitt kvällsgodis...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar