"Twingly statistik"

torsdag 23 mars 2017

Vårtecken....godis...Iris


Det har verkligen varit skönt väder idag. Matte och jag gick en långpromenad på förmiddagen, solen sken och det kändes som vår....



Här sitter jag utanför vårdcentralen. Matte var inne och avbokade tiden hos sköterskan som hon skulle till i morgon. Matte har listat sig på en annan läkarmottagning i stället....




...och här sitter jag utanför apoteket. Matte skulle köpa en hudcreme






Vilken fin fotbollsplan, fast det är ju konstgräs förstås




De första vårblommorna som vi har sett här i området. De lyste upp så fint..











Vid lunchtid fick Albin en längre promenad


Albin blir utskälld av en liten vit trasselsudd till hund




Större delen av promenaden ägnade han åt intressanta dofter




lågt....




...som högt




På hemvägen ville han fram och kolla på skolbygget förstås











Två dagar i rad har brevbäraren ringt på vår dörr för posten inte gick att stoppa ner i brevlådan. Båda gångerna blev han rejält utskälld av både mig och Albin. Jag vaktar och Albin skäller väl av bara farten. Vi får inte gå fram till dörren utan vi står en bit in i hallen och gapar allt vi kan, åtminstone jag. Matte blir inte glad men brevbäraren bara skrattade. 

Egentligen borde jag väl inte skällt ut honom för idag hade han med sig ett litet paket till oss hundar och katter också. 



Leo och Iris brukar aldrig få något godis så jag vet inte om de gillar det här. Iris är ju så kräsen och förresten så tror jag inte matte vill ge henne något godis idag för hon pinkade i dagbädden. Vad nu det skulle vara bra för när hon har varit så duktig sedan vi flyttade hit? Matte blev i alla fall inte glad....


Så länge jag ligger här lär hon inte komma och pinka i bädden i alla fall. Jag vilar efter kvällsmaten och väntar på kvällsrundan eller rättare sagt så väntar jag på att rundan går snabbt så jag får mitt godis någon gång.....

I kväll kan inte Lena följa med för hon jobbar sent.....och Robban har vi inte hört ett ljud ifrån men han jobbar och övernattar i lastbilen någonstans i landet som vanligt....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar