"Twingly statistik"

måndag 13 mars 2017

Trött....promenader....inköp




Jag var så himla trött i morse så jag sov till klockan åtta....





Riktigt skönt ute förutom blåsten men det är som matte säger. Det är bra att det blåser för då blir det fortare torrt på marken...och det är ju bra förstås....





Matte och jag tog en annan promenadväg på förmiddagen...




...och självklart fanns det massor av nya dofter



...spännande




Det blev ett stopp vid Ica också för inköp av citroner





...och så är det en liten hund som skäller ilsket på mig igen











Plötsligt dök Robban och Albin upp. Robban skulle sätta upp en taklampa som matte köpte igår men nu visade det sig att matte inte hade glödlampor som passade så vi gick till Coop för att handla det.




Här står vi utanför Coop




En liten terrier står uppbunden mittemot oss och skäller som en galning. Albin brydde sig inte men jag tyckte att det var mycket irriterande





Nästa stopp blev vid Ica igen för det var några väggstift som inte fanns på Coop som Robban behövde till antennsladden till mattes köks-TV.




Givetvis måste Albin lukta mig i rumpan när jag reste mig upp




Nu kan matte äntligen kolla på TV:n i köket också. Robban fick dra antennsladden från köket, genom hallen och längs en lång vägg i vardagsrummet men nu funkar det.
















För att Iris ska få någon blötmat i sig så får hon ibland äta på matbordet




...annars snor den här herrn alltihop



Nu är han på väg till matbordet men matte har uppsikt så det blev inte som han tänkte...














Igår passade matte på att följa med Robban och Lena till IKEA. Ja, vi hundar var förstås också med....

Matte köpte träspaljeer till balkongen. Hon tänker använda dem som balkongskydd i stället för kattnät.







Matte fick den här vackra orkidén av Lena. Så snällt av henne...












Robban och Albin kommer väl snart igen för Robban vill se hockeymatchen Djurgården - Färjestad...

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar