"Twingly statistik"

onsdag 8 mars 2017

Vitt, vitt, vitt....elak hundägare




Snacka om att det har snöat mycket. Det är vitt så långt ögat når. Både Albin och jag tycker att det är kul men matte gillar det inte alls. Ändå har vi varit ute på de vanliga rundorna. En längre promenad gjorde vi vid lunchtid idag...



En spännande doft känner jag genom snön...



Här går vi förbi sporthallen



Två större hundar är på väg mot vårt håll. Jag har inte sett dem förut...




Här iakttar jag och matte när en riktigt stor karl med rullator är elak mot sin lilla dvärghund. Karln gapar och skriker på hunden så det hörs över hela området och sliter och drar i kopplet så den stackars lilla hunden far runt som en vante i luften, om och om igen. När karln gapar som högst så svarar hunden emot och det förstår jag. Hade vi varit närmare hade matte sagt till honom men nu hade matte svårt att pulsa genom snön med sitt mycket onda ben....men vi kommer säkert att träffa på dem fler gånger. Hur kan man behandla en liten hund på det viset? Antagligen gick inte hunden tillräckligt fint bredvid rullatorn gissar jag...












Albin har håller koll på allt som händer omkring honom



...fast det har varit ganska så folktomt ute idag. Vi har mest sett till skolungdomar på väg till och från skolan....



....men intressanta dofter fanns det förstås




Det vanliga stretchandet


















Här sitter vi "påklädda" och väntar på Lena som ska följa med på kvällsrundan. Bilden är från igår kväll....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar