"Twingly statistik"

söndag 26 mars 2017

Hundträff...lång dag....Iris






Jag är helt slut efter dagens hundträff och aktiviteter...Vi åkte strax efter åtta i morse och var inte hemma igen förrän vid 17-tiden











Matte hade hundträff med träning på Rudan i Haninge idag. Det var verkligen jättekul att träffa både nya och gamla deltagare....


Gamla bekanta är Rover och Molle





Rovers husse höll i mig under alla träningsmomenten. Robban tog Albin förstås





Lilla Molly gillar inte andra hundar så  det är viktigt med den sociala träningen och hundmötesövningarna för henne





Molle brydde sig inte ett skvatt om den goda korven i burken...








Jag fick jättemycket beröm för att jag inte ens försökte sno någon korv denna gång




...även om jag försökte att övertyga honom att jag var jättehungrig




Hälsaträning på gång. Duktigt Ella!





Vi tränar mycket hundmöten




...och inkallning












När kursen var slut stannade vi kvar en stund för att käka.  Matte hade med sig mat till både oss hundar och till sig själv och Robban.






















Sedan åkte vi till Arken Zoo för matte skulle köpa kattmat och kattsand. Hon köpte även en ny fin bädd till mig




Min nya bädd


Albin ska få min fina vita biabädd i stället och Robban får ta hans biabädd till Lena så att han kan sova i den när han är där även om det inte är så ofta. Robban "bor" ju mest i bulklastbilen. Förra veckans arbetspass slutade igår strax efter midnatt och han börjar jobba igen, nu i kväll vid midnatt...












De här två låg på bordet och njöt av värmen från solen när vi kom hem



Matte är inte glad på Iris för nu har hon börjat pinka inne igen. Robban köpte en kattlåda igår som matte nu laddar med handdukar igen. Iris var snabbt där och pinkade och har gjort det ett par gånger sedan dess.....Troligen var det den nya kattsanden som matte var tvungen att köpa när hon inte fick tag i den gamla vanliga som fick Iris att visa missnöje och  vägra pinka i lådan igen...suck, säger matte som nu får massor av tvätt igen....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar