"Twingly statistik"

tisdag 7 mars 2017

Snö igen...duktiga Iris...duktiga Albin



Titta det snöar, titta det snöar....nää, matte är inte så glad över det här snöandet kan jag tala om. Det är -4 grader och blåser kallt gör det också. Det började när vi tog morgonpromenaden och sedan har det tilltagit under dagen så nu är det vitt, vitt, vitt överallt....



Jag känner vittringen av något. Vet inte vad?




Här var det fortfarande barmark i morse.....



Kan vi inte gå hem nu?





Snöandet hade tilltagit då Albin gick sin morgonrunda lite senare när matte hade tömt maskinerna i tvättstugan och hängt upp kläderna på tork....



Vi har faktiskt en tvättmaskin i duschrummet men den har matte inte använt ännu. Hon tycker att det är bekvämt att få allting fixat och klart på en gång nära i tvättstugan...och hör och häpna, fortfarande har Iris bara kissat i kattlådan. Duktigt av henne om har brutit en drygt fyra år gammal ovana..peppar, peppar...


Här sitter hon och beundrar sig själv som vanligt













Och här står jag uppbunden igen. Matte är inne och köper ägg av torggumman. Det går åt mycket ägg med den nya kosten. Bland annat äter hon äggröra varje morgon....



Vad händer? Har de krockat? Nej, men det var tydligen nära..











Och så var det det här med att komma på fel sida om stolpen



Måste fundera en stund





Jag klarade faktiskt att komma rätt ganska så snabbt. Matte tycker att jag ska klura ut det själv så hon hjälper mig inte. Albin är faktiskt duktigare på det här än vad jag är. Jag brukar få hjärnsläpp...











Albin var jätteduktig idag. En ilsken bulldog skällde ut honom på nära håll men då vände han sig till matte för att få lite beröm i stället för att mopsa upp sig mot den andra hunden. Matte var mest orolig för att damen inte skulle kunna hålla sin hund för matte och Albin var tvungna att passera dem eftersom damen inte fick med sig hunden.. Jag känner igen det där för jag brukar möta den hunden på morgnarna och den är lika ilsken mot mig men jag bryr mig inte....





Ett träd som Albin alltid måste fram till.....




...och så det obligatoriska revirmarkerandet
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar