"Twingly statistik"

onsdag 5 november 2014

En ganska så händelselös dag......





Matte tog morgonrundan med mig för hon tyckte att det var synd om jag skulle behöva vänta tills Robban dök upp. Man vet aldrig hur länge han måste jobba. Nog var matte snurrig i skallen alltid även om hon kände sig något bättre idag….






Vi fick ta en omväg förbi skatebardparken eftersom gångvägen är avstängd. Kommunen håller på att fixa till det sista innan parken är klar.....Flera grävskopor och arbetsmaskiner var där..Det grävs ner kablar och asfalteras runt själva bygget....




















Matte och jag gick förmiddagspromenaden också men tog en kortare sträcka än den vanliga. Det blåste friskt ute och det såg verkligen kallt ut i vattnet...…

Det hände inte så mycket mer än att vi hörde den ilskna schäferblandisen på avstånd. Hon lät riktigt riktigt arg. Jag undrar vem de mötte? Usch, det är så synd om tiken tycker både jag och matte……














Matte körde även en maskin med Iris-tvätt i morse för annars hade det blivit så många handdukar till nästa tvättid. Igår kunde hon ju inte tvätta eftersom hon var så dålig.. Det finns nästan alltid lediga morgontider i den här tvättstugan. Folk är tydligen morgontrötta men det är inte min matte minsann, inte ens när hon är sjuk....











På eftermiddagen gick Robban och jag en långpromenad innan han skulle åka iväg på ett jobbmöte. Och då hände ingenting mer än att det kom några regndroppar……..




















Det blir alltså en lugn kväll igen…….


















När matte och jag gick ut på sista kvällsrundan igår så tyckte grannarna att jag var så fin i mitt reflexhalsband som lyser grönt på långt håll…..Jag syns ju i alla fall och det är ju huvudsaken.....














Välkommen Kevin Walker till Djurgården! Han kommer att bli en bra förstärkning, säger matte. Han jobbar hårt är duktig som både passningsspelare och målgörare. 

Kul för Djurgården men trist för Gif Sundsvall förstås som förlorar honom nu när de kom upp i Allsvenskan......

Han är ju även känd utanför fotbollsplanen men fotbollen går tydligen före artistkarriären och det är ju bra.....tycker åtminstone matte......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar