"Twingly statistik"

onsdag 26 november 2014

Frost....bortsprungna hundar....

Det har varit en gråmulen och trist dag. Vi har inte tagit så långa promenader för när matte skulle gå ut med mig på förmiddagen så mötte vi Carina i trappan. Hon hade två timmars väntetid mellan sina körningar igen. Hon följde med ut men det blev bara en kortare runda för hon är inte så pigg på att promenera precis…..



Sedan har vi gått några kortare rundor till men matte är fortfarande så otroligt förkyld så hon har mest velat ta det lugnt. I natt höll jag på att bli ”tokig”. Matte nös och nös och nös och däremellan host, host, host….Det tar tydligen aldrig slut……..

Men vi gick ändå morgonrundan vid sjutiden i morse. Jag blev jätteglad när jag såg att det var alldeles vitt av frost på marken. Jag hoppade och studsade runt en stund…..men frosten försvann ju ganska så snabbt….


Det var mörkt och disigt i morse. Bara halsbandet och reflexen på selen syns. Det är tur för vi möter många cyklister i mörkret. En del har inga lysen men de ser mig i alla fall......












Carina berättade att en arbetskamrat till henne hade sett den lilla försvunna hunden inne i centrum igår kväll. Hon hade försökt locka till sig hunden men den var så skygg och drog kvickt iväg bort mot kyrkan. Hon ringde till hundägaren men sedan vet vi inget mer…..












Och apropå hundar så hade Carina sett en lösspringande hund igår morse när hon hade släppt av skolbarn i norra Nynäshamn. 



Hon stannade bussen och försökte locka till sig hunden men den var så stressad och drog iväg bort genom området. Carina ringde till polisen. De frågade om det var en pitbull eller amstaff? Carina sa att hon trodde att det var en blandras  av någon sort men inte en kamphund utan en hund med en lurvig vit päls …..Det finns ju ingen polis i Nynäs så de hade väl ingen bil tillgänglig och om det inte var en kamphund så var det väl inte så brådskande kan jag tänka mig……Åtminstone fick Carina den känslan i alla fall…..Hoppas nu att den hunden kom tillrätta oskadd för det är livlig trafik där den befann sig……

För bara någon vecka sedan fick hon stanna bussen för det sprang en tax mitt på vägen. Den försvann in i en trädgård när Carina närmade sig. Hoppas att taxen bodde där.....











Jag får inte träffa Robban förrän på fredag men då är han väl jättetrött kan jag tänka mig.......




Robban jobbar ett mastodontpass. Han jobbar först ett dygnspass från 07.30 i morse till 07.30 i morgon bitti. Det brukar bli ännu längre eftersom de oftast får ett larm precis innan passet är slut så då kan det bli en – två timmar ytterligare. 

Sedan ska han på nästa nattpass samma kväll, 17.30 – 07.30 så han hoppas att han hinner sova ett par timmar mellan passen i morgon. Det gör han hos sin tjej som bor betydligt närmare stationen för annars går det bort alldeles för lång tid i att resa fram och åter. Han vill ju gärna hinna äta lite också innan han ska tillbaka för sedan vet man aldrig när det finns tid till det.. Får väl hoppas att det blir lugnare dessa arbetspass än vad det var i helgen när han jobbade för då var det utryckningar stup i ett och mycket jobbiga sådan dessutom.…..













Här blir det en lugn kväll i alla fall.....Jag har precis käkat kvällsmat så det är dags att ta en tupplur.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar