"Twingly statistik"

måndag 10 november 2014

Två urtrista dagar....












Två riktigt urtrista dagar har det varit. Matte har mest legat däckad och Robban har jobbat hela dagarna och gör så hela veckan.

Matte var ner till tvättstugan i morse och körde en maskin med Iris-handdukar som vanligt. Hon var tvungen men hon mådde riktigt pyton. Och yrseln ger inte med sig så det var tur att hon kunde ta kryckorna att hålla sig i så att hon inte ramlade omkull..

Carina kom hit och åt lunch. Hon hade köpt en kebabrulle till sig själv och en avocadosallad med räkor och ost till matte. Carina hann gå en runda med mig innan hon var tvungen att åka och jobba igen…..















Matte tycker att jag är duktig som är så lugn och tålmodig trots att vi inte kan ta de vanliga promenaderna som vi annars gör för hon förstår ju att det är himla trist för mig när matte inte orkar göra något. Och inte är det fart på katterna heller. De ligger bara och sover på dagarna även om Iris gör några små ryck då och då.....



  


.....men nu väntar jag på att Robban ska komma så han kan ta en längre promenad med mig. Hoppas att han slipper jobba över…....för igår kom han inte förrän efter sju……Det är många sjuka nu som behöver åka ambulans……



Robban ringde precis. Han är på väg hit och det var ju skönt. Jag får ingen kvällsmat förrän han och jag har gått promenaden men det tar väl cirka 45 minuter innan han är här. Lite jobbigt är det att vänta för jag är som vanligt hungrig….














Carina åt ju bara upp halva sin kebab som vanligt så Robban får den andra halvan. Matte ska värma den i ugnen åt honom. Matte gillar inte kebab så hon vill inte ha den…..











Det är tyst här på dagarna för matte orkar varken ha TV:n eller radion på nu när hon mår så risigt och vi hoppas att grannen har slutat att borra. Vet inte om de håller på att bygga om där uppe men de har hamrat, spikat, sågat och borrat nu ända sedan i torsdags…..och så har de ett piano har vi hört…..Men vi tycker att det är så skönt att förra hyresgästen har flyttat...….
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar