"Twingly statistik"

söndag 30 november 2014

Glad 1:a advent till er alla!




Natten var lika jobbig som tidigare. Matte var tvungen att gå upp flera gånger för så fort hon la sig ner så fick hon jättejobbiga hostattacker……Framåt morgonen somnade hon i alla fall. Hon mådde inte alls bra när hon steg upp vid åttasnåret för att gå morgonrundan med mig.



Jag kollar på några småfåglar uppe i trädet....




.....och där borta går en annan hund sin morgonrunda......nej, ingen som jag känner....




...och så kom det flera fåglar.....


När vi ett par timmar senare skulle gå en längre promenad så var matte tvungen att avbryta den och vända hem igen för hon mådde skitdåligt. Robban tror att hon kan ha dragit på sig en lunginflammation. Mår hon inte bättre i morgon ska hon uppsöka läkaren. Problemet är att matte inte tål pencillin och en mängd andra mediciner så läkarna brukar inte kunna erbjuda något effektivt botemedel..

Matte har inte fått upp gardinerna idag heller men mest då på grund av att hon måste stryka på dem först. Matte hatar att stryka i vanliga fall och inte ser hon fram mot det just nu precis.








Robban hann ta en långpromenad med mig på eftermiddagen så det går ingen nöd på mig precis även om det är dötråkigt att matte är sjuk. Han ska gå kvällsrundan också när han kommer hem från sjöräddningen. Han avsluter sitt jourpass just nu.




Men innan han kommer hit måste han byta till vinterdäck på bilen. Det har han inte hunnit med tidigare och från och med i morgon måste man tydligen ha gjort det.










Glad 1:a advent till er alla!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar