"Twingly statistik"

fredag 7 november 2014

Kloklippning....vikt.....ommöblering.....



När matte och jag gick förbi skateparken i morse så var det full fart på alla kommunalarbetare för i morgon ska det vara invigning av parken......Det såg ju långt ifrån klart ut tycker jag men vi får väl hoppas att det blir det......Det var hur många grävmaskiner och lastbilar som helst och de förde ett himla liv.....

















Klockan tio åkte vi till djurbutiken för det var dags för mig att klippa klorna igen. Jag fick väga mig förstås och jag har gått upp lite så nu väger jag 24,5 kg. Inte alls bra, sa matte så nu blir det väl mindre matportioner kan jag tro. Trist!














Vi hann inte mer än hem förrän matte och Robban skulle åka  iväg igen. De skulle handla mat till den sjuka grannen och hennes katt.. 

Jag hörde allt när de kom hem igen och gick förbi vår lägenhet och upp till grannen men jag trodde faktiskt att de hade fastnat där för det tog en himla tid innan de kom in till mig.

Det visade sig att Robban hade hjälpt grannen att möblera om. Hon var tvungen att flytta sin tunga säng till rummet intill för att det var så kallt där hon låg. Robban fick flytta andra möbler också för att få plats med sängen så han var helt svettig när han var klar.....Varken matte eller grannen kunde ju hjälpa till eftersom ingen av dem mår bra.....













Matte var vid det här laget så jätteyr så att hon kunde knappt stå och ännu mindre gå. Väl hemma var hon tvungen att lägga sig att vila i någon timme.. Inga konstigheter med blodtrycket idag heller trots att matte inte har ätit medicin på två dagar.













Robban och jag har sedan varit ute på flera promenader. Tur för mig och för grannen att han var ledig idag..... 

Vi har nyligen kommit in och jag har käkat kvällsmat så nu är jag trött. Jag lägger mig i soffan och sover en stund...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar