"Twingly statistik"

onsdag 19 november 2014

Grattis Leo!...levergodis....sjuk matte....












Grattis Leo som fyller sex år idag! Det är en riktigt cool katt som jag gillar jättemycket!



Han är galen i levergodis så matte hade sparat det i frysen åt honom. Levergodis som matte har kokat och torkat och som blev över efter kantarellsökskurserna tidigare i höst. Snacka om att han blev glatt överraskad och helt ”tokig”……














Matte har legat till sängs till största delen både igår och idag. Hon har feber, har huvudvärk och är jätteförkyld och hostar stup i ett….Matte brukar sällan vara förkyld men när hon blir det så blir hon ordentligt sjuk…….











Igår var Robban ledig så han kunde ta promenaderna med mig men idag jobbar han och tydligen på övertid igen.

Matte var tvungen att ta morgonrundan med mig. Carina var här på förmiddagen och hon och jag gick en kortare runda. När hon skulle iväg vid lunchtid och jobba igen så följde vi med ut för att jag skulle få en rastrunda..



Den här veckan har Carina mest kört skolbarn och pensionärer så hon har haft en mindre buss.....














Vi träffade en dam som satte upp nya lappar om den försvunna lilla hunden. Matte pratade en stund med henne om hunden och om sökandet......

Robban och jag gick ju ute i 2,5 timme i förrgår kväll och letade men det var som att leta efter en nål i en höstack. Vi gick till och med in på privata tomter och letade. Folk har så mycket grejer i sina trädgårdar så den här lilla hunden kan ju vara gömd precis var som helst. 

Och både bakom Elon och Shell rev Robban upp en massa bråte men där fanns ingen hund. Det enda som vi såg var en katt och en hare. 





Plötsligt så stod också en räv på trottoaren och stirrade på mig. Jag blev så paff och stirrade bara tillbaka men efter en stund stack den in i ett skogsparti. 

Vi mötte ett gäng kvinnor som också var ute och letade men ingen av oss hittade hunden…..Usch, det börjar bli riktigt kyligt ute nu……stackars liten....












Robban ringde nyss. Nu kunde han lämna jobbet så han är väl här om någon timme..  Det har tydligen varit skytteltrafik med sjuka patienter till sjukhusen idag.















Matte har sparat mat i ugnen till honom. När han har ätit måste han åka till ICA och handla det viktigaste. Det är tomt i skåpen säger matte som just nu är för dålig för att orka åka själv....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar