"Twingly statistik"

fredag 14 november 2014

Promenader...kickbikes.....tvätt....



Matte mår lite bättre idag så hon och jag har varit ute på ett par något längre promenader......




Jag hoppades på att det skulle finnas korv i trädet idag igen men matte sa att det inte kunde bli en vana.....




...men matte lurade mig för det fanns en korvbit i alla fall......




....men det fanns ingen mer, inte på marken heller tyvärr......





















På skateparken får barn och ungdomar åka på kickbikes och cyklar före klockan 15 på dagen. På andra tider är det endast skateboardåkare som får vara där. 




kickbike





Det var många barn som åkte där när vi gick förbi och de verkade ha jättekul.....






















Här kollar jag på när en hundägare lydnadstränar sin bordercollie....Så duktig han är.......där ligger jag i lä minsann....




 bordercollie
















Matte var i tvättstugan i morse. Hon har ju bara orkat tvätta Iris-handdukar den senaste tiden men hon måste ju ha lite rena kläder och sängkläder till sig själv också…….













Robban tog morgonrundan med mig innan han åkte till jobbet. Han skulle vara på Handen-stationen men när han kommer halvvägs så ringer de från jobbet och säger att han får vända om och jobba här i Nynäs i stället för det saknades personal. För Robban betydde det betydligt längre arbetstid men samtidigt så hade han inget emot det. 



Han ringde sedan till matte vid 16-tiden. Då hade de inte hunnit äta lunch ännu för det hade varit fullt upp hela dagen. Allvarliga sjukdomar och två dödsfall…..Jobbet är inte helt lätt alla gånger.....














Matte möblerade ju om här för någon vecka sedan. Då var hon tvungen att plocka ner en massa tavlor. Idag satte hon upp dem igen så nu är det matte som har spikat och hamrat för omväxlings skull..... Det blev några tavlor över som hon inte vet var hon ska placera så hon har väl lite att fundera över……












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar