"Twingly statistik"

söndag 2 november 2014

Kursdags igen.....



Idag var det dags för kurs i vardagslydnad igen. Jag har längtat jättemycket efter kursen för det har gått två veckor sedan förra träffen....



Väntar på de övriga hundarna innan kursstart. Var är de någonstans?




Min bästa kompis är Rover. Kanske för att han är gatuhund också?




...men någon lek vill jag inte vara med på så det sa jag till honom....



Jag fick mycket beröm idag för att jag var så duktig. Framför allt blev både matte och Robban mycket förvånade över att jag kunde springa förbi en burk med korv utan att ta en enda bit. Jag är ju känd för att vara matglad och gilla korv i synnerhet. Jag sprang direkt förbi burken och efter Robban som hade gömt sig i skogen. 




Meningen är att vi hundar ska kunna springa förbi korvburken utan att sno någon korv. De flesta av oss klarade uppgiften men det var några som inte kunde motstå frestelsen utan käkade upp alla korvbitar innan de stack iväg efter sina ägare......

Alla hundar var med idag utom lilla Mimmi. Hennes matte hade något annat viktigt att göra och kunde inte komma.



Platsliggning...Rover och Ralf är jätteduktiga men Westley vill inte gärna ligga ner i det blöta gräset.....




Rover - Ralf - Ella

(en främmande hund på gångvägen. Det är många störningsmoment på den här platsen, vilket bara är bra säger matte)



Här ska jag passera tätt förbi alla hundar som ska kunna sitta eller stå kvar på sin plats trots att de är okopplade.......Jag tycker att vi har gått tillräckligt mycket så här försöker jag få stopp på Robban men jag fick ju ge mig som vanligt....





Hälsaträning

Pepsi och Rover

Ella luktar fortfarande mycket gott efter löpet, vilket var jobbigt för flera av hanhundarna.




Rover och Tony

Tony är mer intresserad av Ella som synes...




Molle och Pepsi

Pepsi var tidigare mycket osäker men har fått betydligt bättre självförtroende nu...Kul verkligen!



Här ska vi gå bakom föraren och det lyckades jag med längs hela stigen...





Både Moa och Tony går bakom sin matte samtidigt båda två. De är så duktiga....




Och här ska vi gå framför föraren. Här är det Rover som går framför sin husse. Inga problem.....


Överhuvudtaget klarade jag alla moment även om jag ibland tyckte att det var nog med övningar.


Det roligaste på hela kursen är när vi får leta efter korv i träden. Matte avslutar alltid kursen med det....






Lilla Westley har det jobbigt med sina hormoner



Jag var bra trött när kursen var över så jag somnade tvärt i bilen på vägen hem. Jag vaknade inte förrän vi var framme i Nynäshamn…….




Väntar på Robban som är inne på Lidl för att köpa choklad och grönsaker till matte. De har en mörk choklad som matte gillar och så har de väldigt fina grönsaker till bra priser.













Nu har jag ätit kvällsmat och varit ute på en rastrunda så nu kan jag vila igen…….






Leo är tydligen trött han också. Han levde rövare i natt hörde jag....













Matte och Robban har kollat på fotbollsmatchen Hammarby – Jönköping som hemmalaget vann. Grattis till både Hammarby och Sundsvall som nu går upp i allsvenskan. De två lag som matte hoppades skulle klara av det.

Nu blir det fler derbyn på Tele2 Arena fast då vill varken matte eller Robban vara på plats för det blir troligen mycket bråk runt arenan och ute på stan så det är lugnast att sitta framför TV:n....Djurgården och Hammarby har ju båda Tele2 Arena som hemmaplan....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar