"Twingly statistik"

fredag 21 november 2014

Host, host, host.....regn, regn, regn....



Det duggregnade under morgonrundan. Både matte och jag blev riktigt våta ändå…..

















Oj, oj, oj, så matte hostar…..värst är det på nätterna.  Det låter inte alls kul och inte ligger hon stilla heller.....Vi kan ju inte sova, varken hon eller jag……Ja, tydligen inte Leo heller för han krafsade på dörren mitt i natten och ville komma in i sovrummet men det fick han inte……Det var riktigt irriterande att lyssna på hans krafsande men till slut gav han upp.....














Matte hade lovat att handla till den sjuka grannen idag då Robban var ledig på dagen och kunde skjutsa. De åkte både till djurbutiken för att köpa kattmat och sedan till ICA för att handla andra varor. Matte var helt slut när hon kom hem....


Matte har mest vilat resten av dagen och så läste hon klart boken  "Och så levde de lyckliga"…..




Den handlar om kärlek, vänskap och hundar…..Matte läser alltså inte enbart deckare och kriminalromaner även om det är hennes favoriter….













Robban tog långpromenaden med mig innan han skulle iväg och jobba.  Nu var inte jag så pigg på det eftersom det regnade mer då men som vanligt hade jag inget val. 

Robban jobbar natt och hela helgen så jag lär inte se till honom förrän på måndag och det var ju trist……Han har ett riktigt tufft arbetsschema resten av november och under hela december…..

Hoppas bara att matte känner sig bättre så att vi kan ta lite längre och roligare promenader i helgen…om det inte regnar förstås för då vill inte jag vara ute……Det är ett evigt regnande nu tycker jag....inte kul alls....Matte säger att november är den månad som hon tycker sämst om och jag tror att jag håller med henne......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar