"Twingly statistik"

torsdag 13 november 2014

Hosta......korvträd...






Den här veckan har varit jättetrist. Matte är sjuk och Robban jobbar jämt…….Tur att jag kan vila på dagarna för det går inte att sova på nätterna för att matte hostar så mycket….Det är mycket irriterande för både henne och mig……och yrseln vill inte heller ge med sig så några längre promenader har det inte heller blivit på dagarna…….


Morgonrunda....



Och vad händer där borta?




En liten hund passerar förbi men det är inte någon som jag känner....Så kaxig den verkar vara men mig skrämmer han inte.....




Det är inte många båtar kvar i småbåtshamnen nu....



Matte ville vara snäll mot mig nu när hon inte orkar aktivera mig som vanligt så jag fick leta efter korv i ett träd trots att jag går på diet för att inte bli tjockare.....Ja, jag kan ju gott säga att jag blev jätteförvånad.....men kul var det.....och gott!



Kollar om det kanske finns några korvbitar som har ramlat ner.....




Robban brukar ta en långpromenad med mig på kvällarna men jag gillar inte mörkret så det är väl inte det roligaste att vara ute då även om det är snällt av honom……













Matte har väl inte gjort så mycket mer än vilat och det har jag också........














.........och så har matte gjort förberedelser inför söndagens kurs. Tyvärr är det avslutning på kursen då och det tycker jag är så himla trist…..


Rover är min bästa kompis på kursen. Jag kommer att sakna honom....














Carina var här i ett par timmar idag. Hon käkade lunch eftersom hon hade väntetid mellan körningarna som vanligt. Den här veckan kör hon mest skolbarn och rullstolsburna personer….väldigt varierande körningar hon har men det är säkert kul....















Matte och jag mötte den nya grannfamiljen nere i källaren. De verkar väldigt trevliga och de bad om ursäkt för allt borrande och buller i helgen. De har lagt in nytt golv i köket så det var orsaken till oväsendet.....de ska lägga in golv i rummen också så vi vet var vi har att vänta. De sa dock inte när.....














Robban ringde nyss. Han måste jobba över idag igen så det lär dröja innan han kommer.  Det är tydligen jättemånga människor  som är sjuka. Matte ska gå ut med mig nu på en kort rastrunda innan jag får min kvällsmat….








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar