"Twingly statistik"

lördag 1 november 2014

Kyrkogårdsbesök....dagsregn


Idag åkte jag för första gången i Robbans nya bil och det gick ju bra. Jag är inte lika rädd längre men jag tycker ändå att det finns roligare saker att göra. Matte säger att jag har en stressmage för jag måste alltid bajsa efter att jag har åkt bil.
Även om Robban har en kombi nu vill jag sitta i baksätet och jag vill att matte ska sitta bredvid mig för det känns mycket tryggare då.





Vi åkte till Skogskyrkogården där mattes föräldrar har sin gravplats. 



Regnet vräkte ner så vi blev riktigt blöta. Den här dagen får man inte köra in med bil på kyrkogården och det är ju en bra bit att gå från bilen till graven. Vi var ju inte ensamma precis men vi hade tur som hittade en p-plats ganska så snabbt.








Jag måste ta en närmare titt....


Matte blev inte förvånad över ovädret för det brukar oftast vara dåligt väder på Alla Helgons dag. Matte har ju besökt graven denna dag under nästan alla år sedan hennes pappa dog, år 1968 så hon har ju erfarenhet....Det kan antingen vara snöstorm, hagelskurar eller dagsregn som det var idag.....Det har ju faktiskt hänt att det har varit fint väder också men det hör mer till undantagen....




Som tradition brukar matte och Robban alltid köpa varmkorv av någon av alla ”korvgubbar” som står utanför kyrkogården och så gjorde de även idag. Jag fick smaka en bit av Robban. Av matte får jag aldrig någonting. Hon är riktigt snål tycker jag……







Väntar på Robban som köper varmkorv
















Jag var riktigt trött efter utflykten så jag somnade efter den försenade lunchen och sov under hela fotbollsmatchen som slutade oavgjort mellan Djurgården – Norrköping, 1 – 1.
Det var sista matchen för säsongen och Djurgården slutade som sjua i Allsvenskan.



......och hockeymatchen Djurgården - Örebro har precis slutat och Örebro vann på straffar till slut, 2 - 3 blev resultatet.

Ingen bra Djurgårdsdag precis trots bra spel, framför allt i fotbollen där DIF var det klart bästa laget men missade flera målchanser....(som vanligt, säger matte).












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar