"Twingly statistik"

torsdag 6 november 2014

Snöblandat regn....fullmåne....Gustav Adolfsdagen









Usch, vilken trist dag…Jag trodde inte mina ögon när jag upptäckte att det var snöblandat regn som kom ner från himlen. Matte och jag blev genomblöta då vi gick morgonrundan för det kom bara mer och mer regn ju längre vi gick.











Robban är ledig idag. Han skjutsade matte till läkaren. Alla provsvaren var bra. De har kollat levern, njurarna, adrenalinhalten, blodvärdet, vita blodkroppar, sköldkörteln, kolesterolet, blodsockret och det fanns inga konstigheter alls utan värdena var bra.




Nu ska matte hålla uppe med blodtrycksmedicinen helt i tre veckor till att börja med för matte säger ju själv att hon mår sämre efter det att hon har tagit tabletten på morgonen. 

Hon har ätit blodtrycksmedicin i 15 år. Läkaren sa att många äter blodtrycksmedicin helt i onödan för när man har satte in medicinen för blodtrycket var alldeles för högt av någon orsak så kollar man inte upp det senare utan ställer patienten på livslång medicinering fast han eller hon inte behöver det. 

Alla läkare säger och behandlar ju olika så man vet inte vem man ska lita till sa matte till honom och det höll han med om. Den här läkaren har matte stort förtroende för och hon tror att han har rätt vad gäller mattes ”problem” men snacka om att hon har världens yrsel just nu…..Det verkar vara riktigt jobbigt…..














Matte slapp gå ut med mig resten av dagen för Robban tog promenaderna med mig i stället.  Vi har knappt sett till en själ  på hela dagen och det beror väl på vädret kan jag tänka mig……..












Idag är det fullmåne och det kan ju ställa till med både det ena och andra....inte alls konstigt med snöoväder och trafikkaos just nu, säger matte.....
















Och så är det Gustav Adolfdagen. Den firas den 6 november till minne av Gustav II Adolfs dödsdag då han stupade i  slaget vid Lützen år 1632. 



Många äter Gustav Adolfsbakelser men det gör inte matte för hon äter just aldrig några bakelser överhuvudtaget och det gör inte Robban heller för den delen.











Nej, det är lika bra att inta ryggläge för det lär inte hända något spännande innan vi ska ut i ovädret igen..........








Hur fasiken ligger Iris egentligen? Ser inte så bekvämt ut tycker jag...





Och Leo har snott mattes fåtölj igen.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar