"Twingly statistik"

onsdag 11 februari 2015

Älg....viltintresse....







När matte och jag kom ner till korsningen här nedanför i morse fick vi syn på en älg på andra sidan vägen. Den var så stressad för den visste inte vart den skulle ta vägen. Den sprang fram och tillbaka längs trottoaren. Det här var vid åttatiden och det är mycket trafik då. Bilister hade stannat men så kommer det en buss och ska svänga in på vägen från motsatt håll. Matte insåg att det kunde hända en olycka så hon gjorde chauffören uppmärksam på älgen. Det var tur för just då sprang älgen rakt ut över vägen mitt framför bussen som tack o lov hann stanna.





Älgen sprang förbi oss alldeles intill mig. Först blev jag helt stel för den var så himla stor men när den passerade mig skällde jag på den. Älgen ignorerade mig och sprang uppför en slänt och in i skogsdungen intill skateplanen men nu var jag så exalterad och upp i varv så jag kunde inte stå stilla. Jag hoppade och studsade och ville sätta fart efter den.  Folk bara skrattade åt mig men det gjorde inte matte. Till slut sa hon till på skarpen att jag måste lugna ner mig och gå normalt. Det var svårt att varva ner och jag glömde helt bort varför vi var ute. Matte fick ta en längre morgonrunda än vanligt innan jag hade ro att göra mina toabestyr. 

Matte tycker att det är lite trist vad gäller mitt viltintresse eftersom det blir svårt för mig att få springa lös. Jag varken hör eller ser något annat när jag har fått upp ett viltspår.....
















När vi senare tog en längre promenad så försökte jag kolla efter älgen igen men såg ingen.


Väntar på matte som är inne i närbutiken och ska hämta ut en postförsändelse.....




Kan vi inte gå nu?




Åh nej, nu ska Robban in i butiken också...













Och nu på eftermiddagen tog Robban en promenad med mig och då gick vi igenom just det skogspartiet som älgen försvann i. Jag tyckte att det var jätteläskigt för nu började det skymma också. Du är nog inte så modig ändå, sa Robban och det kan jag väl hålla med om. Jag gillar inte mörker och skumma ljud. Jag tyckte att det prasslade överallt..











För övrigt har det inte hänt så mycket idag……Matte hade tvättstugan och då passade hon på att tvätta mitt koppel eftersom hon körde en maskin rött. Det behövdes kanske.....Jag blev dock lite fundersam när jag såg att hon tog kopplet med sig när hon gick ner med tvätten.....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar