"Twingly statistik"

onsdag 4 februari 2015

Kloklippning......en vanlig dag....




Idag var det dags för kloklippning igen.  Jag gillar det inte men jag kommer ju inte undan så det är ju bara att gilla läget..





Vi åkte alltså till djurboden där de klipper mina klor. Jag la mig ner och försökte gömma den högra framtassen men det funkade förstås inte. …

Ja, nu är det gjort för den här gången i alla fall, skönt…..Matte ville väga mig men det stod så många varor i vägen framför vågen så det gick inte att använda den…..



Äntligen hemma igen.....












Annars har det väl inte hänt så mycket idag. Vi har gått de vanliga promenaderna….



Matte står och snackar med en granne....




.....kan vi inte gå snart?



Den hysteriska schäfertikblandisen står och gapar där framme. Hennes matte tvekar om och var de kan gå för det går hundar på båda sidorna av vägen. Vi stannade tills kusten var klar för dem....Det är ju onödigt att provocera tycker jag....Hon fick aldrig syn på mig för vi gick sakta och på behörigt avstånd bakom dem hela vägen hem....













Leo kollar på Nyheterna....



Iris är mer intresserad av datorn....












Fullmåne i kväll med allt vad det kan innebära....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar