"Twingly statistik"

onsdag 18 februari 2015

Struldag......Getens år....


Idag har det mesta strulat för matte. Det är en sådan där dag som man inte ska gå ur sängen sa hon nyss……

Först halkade hon på den isiga gångvägen intill fotbollsplanen när vi gick morgonrundan….Hon hade tillräckligt ont i sina ben innan det här hände. Nu vrickade hon till foten så hon knappt kunde ta sig hem…..
  

Undrar om jag ska gå på insidan eller utanför stolpen?



Lika bra att ta utsidan på en gång för annars lär matte bara stå och vänta på att jag ska ta rätt väg.....Jag har redan strulat vid en annan stolpe...













Sedan försvann tre dagars skrivjobb i ett nafs från datorn som hon hade sparat i ett dokument. Vet inte vad som hände? Trodde att matte skulle explodera…….











Under tiden brände hon den ugnsstekta falukorven för att hon glömde bort den i upphetsningen. Matte räknade till tio och drog ett djupt andetag. Hon skar bort det brända och bjöd sedan Robban på middag.  Han tyckte att det var gott så det var väl inte så farligt….

Robban hade precis kommit hit från brandstationen där han hade fikat med brandmännen….Efter middagen tog han en promenad med mig……








Matte var ju egentligen beredd på att incidenter kunde hända eftersom nymånen är på gång men det är ju ändå irriterande förstår jag……













Carina var här i några timmar mellan sina körningar. Hon hade med sig blåbär och tomater till matte och jag fick godis som vanligt…..














Idag är det nyårsafton i Kina och Ostasien och nu går de in i Getens år. Enligt kineserna är Geten fredsbudbärare och det låter väl bra..

Matte har skrivit förutsägelser för året på sin hemsida under ”Kinesisk astrologi”.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar