"Twingly statistik"

fredag 20 februari 2015

Smarta jag bestämmer......kycklingfiléer....


Det var lite kyligare ute idag, + 3 grader men det blåste ganska så kraftigt och nu på eftermiddagen började det att duggregna till råga på allt, inte skönt alls…Vatten och jag går inte ihop…..



Robban tar en längre promenad med mig på dagen och sedan en kortare på sena eftermiddagen men det är inte han som bestämmer. Det har blivit jag som gör det…….

Robban går alltid åt samma håll och en bit härifrån kommer vi till en korsning på gångvägen nedanför en backe, går vi till höger så blir det en långpromenad men går vi till vänster så blir promenaden kortare. 

Jag får alltid gå en bit framför Robban så på eftermiddagen svänger jag alltid till vänster och det för att jag har bråttom hem till kvällsmaten. Robban har fattat varför jag väljer vänster men han låter mig göra det…Han tycker för resten att jag är smart och det är jag väl…..



När jag går med matte vet jag aldrig i förväg vart vi hamnar för hon är mer oförutsägbar då hon ofta väljer olika vägar och riktningar. Dessutom är hon mer bestämd än vad Robban är så det är svårare för mig att få henne att ändra på sig och jag har lärt mig att det är ingen idé att ens försöka.....














Idag har matte fixat till ett nytt lass hundmat och nu var det  strimlade kycklingfiléer blandat med kokta korngryn, morötter, broccoli….så himla gott det var…..Nu är jag proppmätt så det är dags för en vilopaus igen….




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar