"Twingly statistik"

söndag 15 februari 2015

Kärt besök.....vintersporter...



Igår var det varmt och strålande fint väder, idag kyligare, gråare och blåsigare….


Bild från lördagens morgonrunda. Det var riktigt skönt ute...




...och vem är det som kommer där borta? Nej, det var ingen hund som jag känner.....





Från dagens morgonrunda......inte mycket snö kvar.....












Iris har fått syn på den ilskna schäfertikblandisen här utanför. Det går inte att undvika att höra henne.....



Iris tuggade lite på Aloe veraväxten. Därefter hoppade hon ner och gick in och spydde på rumsmattan......Det är inte ofta som Iris spyr men när hon gör det så ska det vara på något mjukt underlag......










Jag blev jätteförvånad och superglad när jag kom hem efter en långpromenad med Robban igår och upptäckte att Nicklas var här. Jag gillar honom jättemycket. Jag har inte träffat honom sedan i julas……Han blev nog glad över att se mig också…….








Nicklas trivs på sitt jobb på sanerings-rivningsfirman även om det blir tidiga morgnar…Matte blev mest orolig över allt damm som han andas in i lungorna och inte blir det ju bättre av att han röker också….Kul för honom att tjäna egna pengar förstår jag…..










Helgen har väl mest bestått av promenader och TV-tittande….Mycket vintersport är det…..



Leo kollar på Svenska Rallyt......spännande tydligen med de snabba bilarna....




...och nu är det skidtävlingar på gång....












Timo

I morse mötte jag min kompis Timo i trappan men jag hade inte tid att hälsa på honom för jag ville in och käka frukost. Han skulle ut och jag var på väg in efter morgonrundan. Jag tror att Timo blev lite sur men det kunde jag inte ta hänsyn till……












Robban satte på mig täcket när det var dags för eftermiddagspromenaden för att det blåste så hårt och kallt och det var riktigt skönt att ha det på sig. 


Ett kort stopp vid närbutiken på hemvägen....














Leo har tröttnat på TV-sporten och har lagt sig i Robbans väska...




Matte har ställt ett glas vatten på bordet och då är genast Iris där.....Hon är duktig på att dricka.....





Jag ska leka en stund med mina mjukisdjur....


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar