"Twingly statistik"

söndag 22 februari 2015

Hundmöten....öronrengöring....


Igår morse var det barmark och vårkänning. Under natten har det kommit lite snö som fanns kvar i morse men det var fortfarande varmt och vår i luften…..




De längre promenaderna har vi tagit på förmiddagarna nu i helgen innan sportsändningarna från skid-VM


Spännande dofter finns det överallt....


...och de måste undersökas noga...



...och urinmarkering är viktigt....Jag är värre än den värsta hormonstinna hanhunden säger matte


Kollar på en hund som leker inne på fotbollsplanen....


Promenad med Robban. Vi tar höger i korsningen där framme för en längre promenad....



Stopp vid närbutiken på hemvägen....



Det doftar så gott från pizzerian som ligger vägg i vägg med butiken....













En hundägare blev tvungen att träna hundmöte med matte och mig  idag.  Hon hade inget val om hon ville fortsätta sin promenad i stället för att vända och gå tillbaka.. Vi var på en trång gångväg med hinder på båda sidorna. Vi såg på långt håll att hon blev orolig när hon fick syn på oss.  Hon hade en stor schäferkorsning som jag inte har sett tidigare. Hundens matte stannade och försökte få sin hund att sitta så att han inte såg mig. Hon hade lite svårigheter med det men matte och jag gick snabbt och tyst förbi. Ingen av oss tittade på dem för att inte provocera. När vi hade kommit en tio-tjugo meter därifrån så hör vi världens oväsen bakom oss. Hunden gapade och skällde och försökte slita sig loss men hans matte lyckades hålla kvar honom. Vi gick bara vidare……



Tills vi mötte ett gäng småhundar. En liten kaxig hund tänkte närma sig mig men jag fräste ifrån så han snabbt studsade tillbaka till sin matte. Vi kunde sedan fortsätta vår promenad utan några fler närgångna eller gapiga hundmöten….












Min kompis Leo....




...tycker att mitt öra behöver rengöras.....



 ...det kittlar en hel del när han slickar inne i örat.....













Dags för vila efter kvällsmaten. Mjukisdjuren får bli kudde för det är upptaget i sofforna....




Leo har en tendens att breda ut sig och ta plats....




Iris är noga med att det är rent vatten i hennes skål. Det är bara hon som använder den stora hundskålen och varför ska det vara lätt att nå vattnet? Jag och Leo använder en liten skål som står på golvet.....




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar