"Twingly statistik"

måndag 9 februari 2015

Katter....bihålor....renkött...sjukskriven....


Jaha, så var den här helgen över. I lördags åkte matte, Robban och jag till Carina över dagen. Det var länge sedan vi var hemma hos henne. 




Hennes katter är ju inte hundvana så de fick hålla till på övervåningen. Nyfiket kollade de på mig genom spjälstaketet. Figaro försökte ta sig igenom ett par gånger……




Skygga Maja var väldigt nyfiken på mig....




Felix vill ta Majas plats....




Vackra Figaro försökte ta sig ner....Han är en charmig buse den katten....




Maja



Felix var inte på humör och ville helst inte fotograferas....



Felix är gammal nu.....Han har fullt med små sår i ansiktet från slagsmål med Figaro










Tyvärr träffade jag inte Nicklas för han var hos sina kompisar



Spännande dofter...



...som måste undersökas ordentligt....







Robban tog en promenad med mig. Det är kul att komma till nya platser och att få undersöka alla nya dofter……..













Igår morse vaknade matte med huvudvärk och var helt genomtäppt. Matte brukar få problem med bihålorna på våren men inte så här tidigt utan mer i den värsta  pollensäsongen. 



Matte har sprayat näsan med kolloidalt silver och är mycket bättre idag......Hon tar ju en slurk varje dag också och det har varit mycket effektivt mot hennes astmabesvär som brukar vara mycket besvärliga i den råa kalla luften.. Hon har inte behövt inhalera Pulmicort på flera månader. Matte tar överhuvudtaget inga mediciner alls sedan oktober.....














Det tråkiga var att hon skulle ha åkt till Globen för att kolla på  hockeymatchen Tre Kronor – Finland tillsammans med Robban.. Hon gav biljetten till Carina för det är ju inte kul att sitta med världens huvudvärk och igentäppta ögon så Robban hämtade upp Carina. Ja, matte kunde ju se matchen på TV i stället men det är ju inte samma sak förstås. Nu slapp ju jag vara ensam i alla fall….Matte och jag tog en promenad innan matchen började. Det var strålande fint väder men lite väl blåsigt.






Tidigare på morgonen var det nästan stormvindar så nu hade det lugnat ned sig i alla fall…..





















För första gången sedan jag kom hit hade jag bråttom ut på morgonen. Jag fick renkött igår och det satte tydligen sprutt på magen. Jag var inte dålig i magen men nödig var jag…..Jag var tvungen att sätta mig fyra gånger mot en annars……













Robban har varit på jobbet och gjort ett lyftprov idag och det gick åt helsike. Han blev tvungen att åka till läkaren och nu är han sjukskriven månaden ut. Efter lyfttestet fick han ännu ondare och armen domnade bort när han var hos läkaren. Om en vecka ska han på magnetröntgen…Han får inte bära någonting.....Tur att han kan gå promenader med mig för hur skulle han få dagarna att gå annars???











Matte och jag mötte Robban när vi skulle gå en promenad så han följde med oss. Det var jättehärligt väder, solen sken och det var 4 grader varmt……













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar