"Twingly statistik"

tisdag 24 februari 2015

Vår.....semla o bakelse.....



Det var vår i luften under morgonrundan. Solen sken och fåglar kvittrade….

















Senare på dagen blev det lite mer gråmulet men det var fortfarande varmt…


Robban ropar på mig från hallen. Jag har ingen lust att gå ut men jag blev ju så illa tvungen till slut.....

Han gick promenaderna med mig idag förutom morgonrundan förstås och det var lika tomt ute idag som det var igår trots bättre väder. Några fler hundar såg jag men inte var det många…..














Müllers Bageri & Konditori

bild från NP


Matte äter ju bara en semla om året men nu kommer hon att göra ett undantag. Hon fick höra att Müllers Bageri och Konditori har de godaste semlorna i stan så nu är hon tvungen att testa en från dem så hon åkte dit idag. Hon ville bjuda Robban på en också men han gillar inte alls semlor och äter för övrigt inget annat kaffebröd heller förutom ett undantag och det är Napoleonbakelse. 


Som tur var fanns det sådana så matte köpte en till honom. Det var många år sedan han åt en så det ska bli kul att se vad han säger när han får den i kväll. Själv ska jag festa på min goda kycklingpinne som jag får varje kväll......

Matte och Robban ska kolla på hockeymatchen Brynäs - Örebro och snart är det matchstart……De hoppas att Örebro vinner…..





Bild från AB

Självklart kollade de på skidorna tidigare idag då Charlotte Kalla fixade guldet helt överlägset.....Ett stort GRATTIS!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar